۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۶
کد خبر: 81655853
T T
۰ نفر
كمبود واكسن سه گانه در اصفهان بزودي برطرف مي شود

اصفهان- ايرنا- بدنبال كمبود واكسن سه گانه ( ثلاث) در برخي از مراكز بهداشتي اصفهان، كارشناس مسئول معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان اعلام كرد كه اين كمبود بزودي رفع خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، تعدادي از شهروندان در كلانشهر اصفهان در روزهاي اخير با مراجعه به مراكز بهداشتي جهت واكسيناسيون كودكان خود با كمبود واكسن سه گانه مواجه و به آنها اعلام شده كه اين مشكل كشوري است.

كارشناس مسئول بيماريهاي واگير معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با تائيد اين خبر به ايرنا گفت: كمبود واكسن سه گانه يك مسئله كشوري است و مسئولان معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از رفع سريع آن خبر داده اند.

اسماعيل اختر افزود: بنظر مي آيد اين واكسن به موقع تامين نشده و برخي از مراكز بهداشتي بويژه در شهرهاي پرجمعيت با كمبود آن مواجه شده اند.

وي با اظهار اميدواري به اينكه كمبود اين واكسن تا نيمه دوم تير ماه امسال برطرف شود، تصريح كرد: تاخير يك ماه در تزريق اين واكسن هيچ تبعاتي به همراه ندارد.

اين كارشناس با بيان اينكه واكسن سه گانه در سالهاي قبل بين چهار تا شش سالگي به كودكان تزريق مي شد، گفت: از يك سال گذشته مقرر شد كه اين واكسن در شش سالگي به كودكان تزريق شود.

اختر در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا درباره واكسيناسيون سه گانه دانش آموزان نوآموز براي ورود به مقطع ابتدايي اظهار كرد: با قول مساعدي كه مسئولان وزارت بهداشت درباره رفع كمبود اين واكسن داده اند اميد است واكسيناسيون نوآموزان نيز در مرداد و شهريور و قبل از شروع سال تحصيلي انجام شود.

واكسن سه‌گانه يا ثلاث كه واكسن سه بيماري ديفتري و كزاز و سياه سرفه است براي ايمن‌سازي نوزادان و كودكان بين سنين شش هفته‌اي تا شش سالگي به مصرف مي‌رسد.

ت/3011/ 6508