۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷
کد خبر: 81656616
T T
۰ نفر
حاشيه نشيني درتربت حيدريه به معضل اجتماعي تبديل شده است

تربت حيدريه - ايرنا - مدير راه و شهرسازي تربت حيدريه گفت: حاشيه نشيني در اين شهر به معضل اجتماعي تبديل شده است.

ايمان مقيد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: يكي از معضلات اساسي شهرتربت حيدريه حاشيه نشيني است كه بعد از مشهد، دومين شهر حاشيه نشيني استان به شمار مي رود.

وي با اشاره به دلايل وجود حاشيه نشيني در تربت حيدريه، گفت: در سنوات گذشته شهرداري ها بر توسعه و افزايش محدوده اين شهر دامن زدند و باعث افزايش پديده حاشيه نشيني در تربت حيدريه شدند.

مدير راه و شهرسازي تربت حيدريه اظهار داشت: اداره راه و شهرسازي اين شهرستان طي دو سال گذشته زمين هاي تصرف شده را شناسايي و با تشكيل چهار هزار پرونده قضايي بيش از 60 هزار متر مربع از اين اراضي را رفع تصرف كرده است.

مقيد افزود: درحال حاضر شش منطقه حاشيه نشين در شهر تربت حيدريه شناسايي شده كه بزرگترين تخلفات ساخت و ساز غير مجاز در شهرك امام حسين(ع) واقع در بلوار انقلاب شهرك ولي عصر(عج)صورت گرفته است.

وي بيان كرد: طرح جامع تربت حيدريه با محيط اين شهرستان سنخيت نداشته و نياز به بازنگري مجدد دارد.

مدير راه و شهرسازي تربت حيدريه گفت: پروژه هاي مسكن مهر اين شهر در طرح جامع پيش بيني شده و جزء اراضي دولتي محسوب و در راستاي توسعه شهري به ساخت و سازهاي موجود اضافه شده است.

مقيد تاكيد كرد: اداره راه و شهرسازي تربت حيدريه با هماهنگي دادستان با قاطعيت با زمين خواران برخورد كرده و در كمترين زمان ممكن ابنيه ساخته شده تخريب خواهد شد.

شهر 120 هزار نفري تربت حيدريه با وسعت 53 كيلومترمربع چهارمين شهر پرجمعيت استان خراسان رضوي بعد از مشهد، سبزوار و نيشابور است.

مركز شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.

8005/1211