۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹
کد خبر: 81656621
T T
۰ نفر
مدير كل ورزش يزد: ورزش هاي بومي بايد احيا و گسترش يابد

يزد - ايرنا مديركل ورزش و جوانان استان يزد بر شناسايي ، احيا و گسترش ورزش هاي بومي و محلي تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا مسعود شريعتي روز سه شنبه در جمع مسوولان ورزش روستايي عشايري يزد افزود: روساي هيات ها بايد بيش از گذشته براي احياي رشته هاي بومي محلي اقدام كنند .

وي ادامه داد: شناسايي ، احيا و گسترش رشته هاي مختلف بومي محلي از برنامه هاي مهم اين اداره كل و قطعا در جذب جوانان زيادي موثر است .

مدير كل ورزش و جوانان استان يزد گفت: با يك برنامه ريزي منسجم ، همدلي و تلاش مضاعف مي توان در راستاي اشاعه ورزش در سطح روستاهاي زير پوشش در استان گام هاي اساسي برداشت.

شريعتي گفت: بازي هاي بومي محلي و ورزش در مناطق روستايي بخشي از فرهنگ ما است و همه بايد براي حفظ اين بازي ها و گسترش آن به عنوان ورزش و تفريحي سالم در بين اقشار مختلف جامعه بكوشيم .

وي گفت: از مهم ترين وظايف هيات مسوولان ورزشي در مناطق روستايي آن است كه بيش از گذشته براي اجرايي شدن برنامه ها و سياست هاي دولت بكوشند .

اين مسوول افزود: خوشبختانه استعدادهاي بسيار خوبي در بين جوانان در مناطق روستايي استان يزد وجود دارد كه بايد به فعليت تبديل شود .

شريعتي ابراز اميدواري كرد با همكاري فرمانداران ، بخشداران و دهياران و همراهي مردم و جوانان روز به روز شاهد گسترش ورزش روستاها باشيم .

استان يزد 47 هيات ورزشي ، 60 هزار بيمه شده ورزشي و همچنين داراي هيات روستايي عشايري در تمامي مناطق يزد و داراي افزون بر 30 رشته بومي محلي است .ك3

7536/ 6197