۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۰
کد خبر: 81657195
T T
۰ نفر

فرودگاه كرمان بين المللي شد

۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۰
کد خبر: 81657195
فرودگاه كرمان بين المللي شد

كرمان - ايرنا - مديركل فرودگاه هاي استان كرمان گفت: با مساعدت استاندار و تاييد رييس سازمان هواپيمايي كشوري پس از احراز شرايط عمومي و اختصاصي ، فرودگاه كرمان بطور رسمي بين المللي اعلام شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اداره كل فرودگاه هاي استان كرمان محمد نخعي افزود: كسب عنوان بين المللي براي فرودگاه مركز استان با پيشينه بيش از 60 سال و با تلاش مستمر دو ساله محقق شد.

وي با تقدير از تلاش هاي همكاران خود در احراز اين رتبه براي استان كرمان گفت: حصول شرايط عمومي و اختصاصي در ارتباط با تمام زيرساخت هاي لازم به منظور برقراري مستقيم پروازهاي بين المللي از فرودگاه كرمان براي استانداري و سازمان هواپيمايي كشوري محرز شده است.

وي برنامه هاي متنوع پروازي در حوزه بين الملل را مبنايي براي توسعه بيشتر استان دانست و گفت: براساس ابلاغ طرح مثلث توسعه ازسوي استاندار كرمان و برنامه استان براي تعامل با كشورهاي مطرح در حوزه اقتصادي و بازرگاني و گسترش گردشگري با توجه به جاذبه هاي غني و ناياب ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و كشاورزي، صنعت و معدن مطرح در سطح بين الملل، امكان ورود شركت هاي هواپيمايي بين المللي براي برقراري پروازي بيشتر خواهد شد.

فرودگاه بين المللي كرمان پيش از اين سابقه برقراري پرواز به كشورهايي چون عربستان، سوريه، امارات، روسيه، عراق و پروازهاي موردي از ايتاليا، بلاروس و قطر را در كارنامه خود دارد.

همچنين در زمان وقوع زلزله مهيب سال 82 بم و اعلام حالت open sky، چهار هزار و 545 سورتي پرواز از نقاط مختلف چهان را بدون سانحه با تكيه به آخرين دانش روز و به صورت حرفه اي مديريت كرد.

هم اكنون فرودگاه كرمان به مقاصد نجف، دبي و بغداد پرواز دارد.

7439/3028/ 1650
۰ نفر