۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۵
کد خبر: 81657211
T T
۰ نفر

63 سال حبس و 2سال تبعید برای شكارچیان متخلف

۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۵
کد خبر: 81657211
63 سال حبس و 2سال تبعید برای شكارچیان متخلف

شیراز- ایرنا- 10 نفر از شكارچیان متخلف و عاملان تیراندازی به سه نفر از ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارك ملی بمو شیراز در مجموع به 63 سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به زابل در استان سیستان و بلوچستان محكوم شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست استان فارس، این افراد در سال های 1390 الی 1393 اقدام به اعمال مجرمانه و شكار و صید و وارد كردن صدمه بدنی به سه نفر از ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارك ملی بمو به وسیله چاقو و سلاح جنگی كرده بودند كه نهایتا با حكم شعبه 120 دادگاه عمومی جزایی شیراز به تحمل مجازات محكوم شدند.

این 10 نفر به جرم حمل سلاح غیرمجاز به سه تا 19 سال حبس و پرداخت دیه و همگی به دو سال تبعید به شهر زابل محكوم شدند.

این پرونده به اتهام درگیری مسلحانه با ماموران یگان حفاظت محیط زیست در پارك ملی بمو در مرجع قضایی رسیدگی و احكام آن اعلام شد.

بنا به دستور قضایی، رای صادره پس از قطعیت یافتن در محل سكونت این افراد در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

پارك ملی بمو با مساحت 48 هزار هكتار در فاصله 10 كیلومتری شمال شیراز واقع شده و تحت حفاظت و مراقبت محیط زیست فارس قرار دارد.

این پارك 112 گونه جانوری شامل 69 گونه پرنده، 19 گونه خزنده، سه گونه دوزیست و 21 گونه پستاندار و گونه های بی نظیر گیاهی و جانوری را در خود جای داده و بانك ژنتیكی محیط زیست به شمار می آید .



* دستگیری 71 شكارچی متخلف در فارس

مدیركل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این استان در خرداد امسال 71 نفر شكارچی متخلف را دستگیر و از آنان 40 قبضه سلاح كشف و ضبط كردند.

حمزه ولوی افزود: همچنین از این شكارچیان متخلف لاشه چهار راس كل وحشی، 22 قطعه كبك، یك سر تشی، شش سر خرگوش، هشت قطعه كبوتر، دو قطعه فاخته، سه قطعه قمری، 201 قطعه ماهی و دو قطعه مرغابی و جیرفتی كشف و ضبط شد.

وی بیان كرد:این تعداد شكارچی متخلف در خنج، لار، لامرد، اقلید، بوانات، آباده، مرودشت، فسا، داراب، سپیدان، زرین دشت، استهبان، خرامه، فراشبند، كازرون، نی ریز و پناهگاه حیات وحش بختگان و شهر شیراز دستگیر شدند.

6113 / 6118/1772
۰ نفر