۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷
کد خبر: 81658009
T T
۰ نفر
اعتراض دروزی های جولان سوریه به رژیم صهیونیستی بالا گرفت

قدس – ایرنا – روستای دروزی نشین الخضر واقع در مناطق خارج از سیطره رژیم صهیونیستی در جولان، در شرایطی تحت محاصره گروه تروریستی جبهه النصره قرار دارد كه اعتراض دروزی ها به رژیم صهیونیستی به خاطر ارائه خدمات درمانی به تروریست های تكفیری شدت گرفته است.

به گزارش ایرنا، عده ای از اهالی روستای اشغالی دروزی نشین مجدل شمس به یك آمبولانس وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی حمله كردند.

این آمبولانس در حال انتقال عناصر تروریست عناصر مسلح زخمی وابسته به گروه تروریستی تكفیری جبهه النصره از سوریه به بیمارستان های رژیم صهیونیستی در داخل فلسطین اشغالی بود.

برای دومین بار است كه دروزی های این منطقه در اعتراض به انتقال تروریست ها به فلسطین اشغالی اقدام به حمله به آمبولانس نظامی رژیم صهیونیستی می كنند و چند شب پیش نیز شاهد حادثه مشابهی در این منطقه بودیم.

به گفته رسانه های رژیم صهونیستی، شب دوشنبه درزوی های معترض با محاصره آمبولانس وابسته به رژیم صهیونیستی كه در حال عبور از روستای مجدل شمس در منطقه اشغالی جولان بود، دو تروریست زخمی را از داخل آمبولانس بیرون كشیده و آنها را به باد كتك گرفتند، كه منجر به هلاكت آنها شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با تایید كشته شدن یكی از آن دو، اشاره كرد كه نفر دوم دچار جراحت های شدید شده است.

در این قضیه دو نظامی صهیونیست هم كه در آمبولانس بودند زخمی شدند.

فعالان دروزی خواستار پایان دادن به معالجه و درمان تروریست های زخمی در بیمارستان های رژیم صهیونیستی شده اند، چرا كه اغلب این افراد وابسته به گروه تروریستی تكفیری جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه هستند.

برخی از افسران احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی كه از طایفه دروزی ها هستند تهدید كرده اند كه به منظور مقابله با تهدید دروزی ها توسط جبهه النصره، به صورت مستقل وارد عمل خواهند شد.

روزنامه هاآرتص نوشت: نگرانی از وضعیت دروزی های سوریه تا جایی پیش رفته كه خشم سربازان دروزی را به دنبال داشته است.

این روزنامه از قول یكی از دست اندركاران حاضر در جولان اشغالی سوریه نقل كرد: اگر اسراییل به ارائه خدمات درمانی به تروریست ها ادامه دهد دروزی ها باید لباس نظامی شان را از تن بیرون كنند.

وی عصبانیت خود را از مشاركت اجباری سربازان دروزی ارتش رژیم صهیونیستی در انتقال تروریست های مجروح ابراز كرد.

حدود 8 درصد از عرب های فلسطینی ساكن بخش های اشغالی سال 1948 را طائفه دروزی ها تشكیل می دهند.

تعداد آنها در سال 2012 به یكصد و سی هزارو 600 نفر بالغ شد كه 1.7 درصد از كل ساكنان كنونی فلسطین اشغالی را شامل می شود. این تعداد علاوه بر دروزی های ساكن بلندی های جولان سوریه است كه سال 1967 به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد و در سال 1981 رسما به مناطق تحت سیطره این رژیم ضمیمه شد.

اكثریت قریب به اتفاق دروزی های جولان حاضر به قبول شناسنامه صهیونیستی نشدند و بر هویت سوری خود تاكید دارند.

با این وجود برخی از دروزی ها در خدمت نظامی اجباری رژیم صهیونیستی حضور دارند، در عین حال ده ها جوان دروزی دیگر به دلیل مشاركت در فعالیت های مقاومت یا عدم قبول خدمت اجباری، اسیر زندان های رژیم صهیونیستی هستند.

خاورم*(4)*387*390* 1324