۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸
کد خبر: 81658027
T T
۰ نفر
معاون دانشگاه علوم پزشكی گیلان:11 كلینیك ویژه درشهرستان ها ایجاد می شود

انزلی - ایرنا - معاون دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت : امسال 11 كلینیك ویژه در شهرستان های استان ایجاد می شود .

دكتر محمد تقی آشوبی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در انزلی اظهار كرد : در این كلینیك های ویژه، بیماران با پرداخت سه هزار تومان تحت معاینه پزشك متخصص قرار می گیرند.

وی با اشاره به وجود 25 بیمارستان دولتی در استان و افزایش ظرفیت پذیرش بیمارستان ها افزود: اورژانس های موجود در بیمارستان ها نیز در حال نوسازی و بهسازی هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان ادامه داد: به منظور خوشایندسازی محیط برای زایمان طبیعی، نوسازی بلوك زایمانی بیمارستان ها نیز در دست انجام است .

دكتر آشوبی با اشاره به كاهش فرانشیز بیمار از 30 درصد به 20 درصد در بیمارستان های دولتی گفت: در بیمارستان های دولتی، افراد دارای دفترچه روستایی سه درصد هزینه ها و دفترچه تامین اجتماعی و خدمات درمانی شش درصد هزینه های بستری شدن را پرداخت می كنند.

وی خاطرنشان كرد : در برخی بیمارستان های دولتی نیز برای دارندگان دفترچه تامین اجتماعی، امكانات درمانی كاملاً رایگان است .

دكتر آشوبی در مورد درمان بیماران خاص در استان تصریح كرد: افراد مبتلا به 18 بیماری خاص از جمله ام اس ، دیالیز، هموفیلی ، تالاسمی، سرطان، نقص ایمنی مادرزادی ، هپاتیت به طور رایگان بیمه سلامت می شوند.

وی متذكر شد: این بیماران از نظر رادیوتراپی و داروهای شیمی درمانی حداقل مبلغ را پرداخت می كنند و برای بیماران دیالیزی، انجام دیالیز و اعمال جراحی رایگان است .

معاون دانشگاه علوم پزشكی گیلان در خاتمه گفت: دولت به بیماران صعب‌العلاج به‌خصوص بیماران كم درآمد و بی‌بضاعت، كمك جدی خواهد كرد تا این بیماران در مسیر درمان خود مشكلی نداشته باشند.

بر اساس آخرین آمار دریافتی از دانشگاه علوم پزشكی گیلان؛ 25 بیمارستان در شهرهای مختلف استان، دارای دو هزار و 415 تخت بیمارستانی هستند.

دو بیمارستان شامل تامین اجتماعی و نیروی دریایی نیز دارای 235 تخت بیمارستانی است.

همچنین هفت بیمارستان خصوصی در استان گیلان دارای 706 تخت است.

حدود دو هزار و 500 پزشك عمومی ، 868 پزشك متخصص و یكصد فوق تخصص در استان گیلان فعال است.ك/3

6030/2007