به گزارش ایرنا ، محمدعلی صادقی پور چهارشنبه شب در جمع كارشناسان مراكز مشاوره بهزیستی این استان با اشاره به وضعیت تاهل تماس گیرندگان با خط 1480 افزود: تعداد 27 هزار و 524 نفر از تماس گیرندگان متاهل و 9 هزار و 322 نفر مجرد و مابقی همسر ازدست داده و جدا شده از همسر بودند.
وی ، بر ضرورت آموزش های پیش از ازدواج، مهارتهای زندگی و بعد از ازدواج ویژه زوج های جوان و عموم مردم تاكید و اظهار كرد : بهزیستی از سال 82 برگزاری این همایش ها و دوره های آموزشی در سطح مدارس، دانشگاهها ، محلات و مواردی از این دست در سراسر استان اقدام كرده است.
معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد در خصوص تعداد آموزش های ارایه شده در 12 سال گذشته خاطرنشان كرد : در این مدت سالانه 7هزار نفر از آموزش های پیش از ازدواج و 18 هزار نفر از آموزش زوج های جوان بهره مند شده اند.
وی با اشاره به ارائه آموزش مهارتهای زندگی توسط بهزیستی اضافه كرد: ارائه این آموزش ها به عموم مردم با سالی 5 هزار نفر در سال 82 شروع و به سالی 170 هزار نفر در سال 93 افزایش یافته است.
دكتر صادقی پور با بیان اینكه سیاست بهزیستی در بحث مراكز مشاوره ارتقا سطح سلامت روان جامعه و پیشگیری از آسیب ها اجتماعی بویژه طلاق است اظهار كرد: در این راستا بهزیستی با بهره مندی از كارشناسان مجرب با ظرفیت بالای تولید محتوای و ارائه آموزش های تخصصی این قابلیت را داشته تا این آموزش ها را در كنار خدمات مشاوره ای به عموم مردم ارائه دهد.
در ادامه این جلسه كارشناس مسئول مراكز مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی در خصوص وضعیت تحصیلی تماس گیرندگان با این خط افزود: 13هزار و 317 نفر تحصیلات زیر دیپلم، 12 هزار و 430 نفر دیپلم، 11 هزار و 988 نفر فوق دیپلم و لیسانس و 6 هزار و 658 نفر تحصیلات فوق لیسانس بالاتر برخوردار بوده اند.
حسینعلی دهقانیزاده بیشترین تماس گیرندگان با این خط را با 18 هزار و 202 نفر از تماس گیرندگان در گروه سنی 20 تا 30 سال برشمرد و اظهار كرد: 10 هزار و 653 نفر در گروه سنی 30 تا 40 سال، 6 هزار و 215 نفر در گروه سنی 40 تا 50 سال، 4 هزار و 883 نفر در گروه سنی زیر 20 سال و 4 هزار و 440 نفر در گروه سنی بالای 50 سال قرار دارند.
وی این حجم بالای تماس با مركز صدای مشاور یزد را نشان از اعتماد مردم به بهزیستی خواند و خاطرنشان كرد : ارائه خدمات مشاوره تخصصی و بهره مندی از تیم تخصصی در حوزه های مشاوره ای مختلف و بهره مندی از این خدمات باعث شده مردم بیشترین تماس را با این مركز داشته باشند.
دهقانیزاده با اشاره به نیاز مردم به دریافت خدمات مشاوره ای گفت: افزایش آگاهی عمومی نسبت به دریافت خدمات مشاوره ای صحیح و تخصصی و تاثیر آن در ارتقای سطح سلامت روان و همچنین رایگان بودن این خدمات باعث شده مردم بیش از پیش خواهان دریافت خدمات مشاوره ای از صدای مشاور یزد باشند.
كارشناس مسئول مراكز مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی با بیان اینكه مشكلات روانی اجتماعی در خانواده و میان زوجین افزایش یافته است، تاكید كرد: سال گذشته بیشترین خدمات مشاوره ای ارائه شده در مركز صدای مشاور یزد با 17 هزار و 920 نفر مربوط به مشكلات همسران بوده است.
این كارشناس در خصوص دیگر مشكلات تماس گیرندگان با خط 1480 اعلام كرد : 10 هزار و 10 نفر در خصوص تربیت كودك و 3هزار و 692 نفر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج با این خط تماس داشته اند.
دفتر مراكز مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی یزد حائز رتبه برتر كشور طی چند سال گذشته بوده است.ك/2
6197
یزد - ایرنا - معاون پیشگیری سازمان بهزیستی یزد گفت: پارسال 44 هزار و 393 نفر با مركز صدای مشاوره یزد تماس گرفتند كه 35 هزار و 514 نفر زن (80 درصد ) و هشت هزار و 879 نفر (20 درصد ) آنان مرد بودند.