۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۸
کد خبر: 81661636
T T
۰ نفر

كشته شدن 10 تن در انفجارهای تروریستی بغداد

۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۸
کد خبر: 81661636
كشته شدن 10 تن در انفجارهای تروریستی بغداد

تهران– ایرنا – مقام های امنیتی عراق روز شنبه اعلام كردند كه در انفجار چند بمب در اماكن همگانی در بغداد 10 تن جان خود را ازدست داده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس از بغداد به نقل از مقام های پلیس، یك خودروی بمب گذاری شده در حدود ساعات ظهر امروز (شنبه) نزدیك فروشگاه های قطعات یدكی خودرو در بخش جنوب شرقی بغداد منفجر شد كه 5 كشته و 13 زخمی برجا گذاشت.

همچنین بر اثر انفجار بمب در یك بازار روز بدون سقف در حومه شرقی بغداد، 3 خریدار كشته و 8 تن دیگر زخمی شدند.

به گفته پلیس، در انفجار یك بمب نزدیك شماری از فروشگاه ها در محله بیعا در غرب پایتخت نیز 2 تن جان باختند و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

منابع پزشكی و درمانی عراق، این آمار تلفات و زخمی های حملات تروریستی در بغداد را تایید كردند.

همه این مقام ها به علت مجاز نبودن به قراردادن اطلاعات در اختیار رسانه ها، به شرط ناشناس ماندن سخن می گفتند.

با اینكه هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حملات را به عهده نگرفته است، اما عراق شاهد حملات تقریبا روزانه عناصر گروه تروریستی داعش است كه در تهاجم گسترده سال گذشته، بخش های زیادی از شمال و غرب این كشور و سوریه در همسایگی آن را اشغال كرد.

این انفجارها همزمان با حملات تروریستی و انتحاری در كویت در همسایگی عراق، كوبانی سوریه و همچنین تونس در شمال قاره آفریقا صورت گرفت كه گروه تروریستی داعش مسوولیت آنها را به عهده گرفته است.

یك فرمانده ارشد نیروهای داوطلب مردمی( الحشد الشعبی)اعلام كرد كه عملیات نظامی مهمی در روزهای آینده در استان الانبار در غرب عراق علیه تروریست های داعش اجرا خواهد شد.

ابومهدی المهندس معاون فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی در عراق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بغداد گفت: نیروهای داوطلب مردمی هم اكنون در شمال شهر فلوجه در 60 كیلومتری غرب بغداد مستقر شده اند و در روزهای آینده عملیات نظامی مهم و جدیدی را در استان الانبار اجرا خواهند كرد.

پیشتر هادی العامری فرمانده نیروهای داوطلب مردمی در اظهاراتی گفته بود كه فلوجه كانون فتنه است و به زودی دست به عملیات گسترده برای پاكسازی این شهر خواهیم زد.

نیروهای داوطلب مردمی تابستان سال گذشته با فتوای مراجع دینی عراق برای مقابله با پیشروی و سركوب تشكیلات تروریستی داعش و پاكسازی این كشور از وجود تروریستها، تاسیس شد.

این فرمانده مردمی از نقش نیروهای موسوم به همپیمانان به رهبری آمریكا انتقاد كرد و گفت كه آمریكا هیچ گونه حضور جدی در مقابله با نیروهای تروریستی داعش در عراق ندارد.

گروه تروریستی داعش در عملیات مشكوك تابستان سال گذشته بخش هایی از شمال و غرب عراق را اشغال و در این مدت دست جنایات وحشیانه ای علیه شهروندان غیر نظامی این مناطق زده است.

خاورم**1486**1010