زیرساخت های لازم برای برگزاری الكترونیكی انتخابات در تهران آماده می شود

تهران- ایرنا- مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری تهران گفت: زیرساخت های لازم برای برگزاری الكترونیكی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران درحال فراهم شدن است.

محمد رضا یوسفی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه هیات دولت مقرر شده انتخابات در كلان شهرهای كشور به صورت الكترونیكی برگزارشود كه كلان شهر تهران نیز شامل این مصوبه است.

وی گفت: الكترونیكی برگزاركردن انتخابات نیاز به فراهم ساختن مقدماتی دارد و به همین منظور نشست های متعددی با شركت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و معاونت زیرساخت و فن آوری اطلاعات استانداری برگزارشده است.

یوسفی تصریح كرد: شركت همراه اول موظف شده در حوزه انتخابیه تهران شامل ری، شمیرانات، پردیس و خود تهران نسبت به رفع نواقص احتمالی خطوط تلفن و دیتا گام برداشته و مقدمات لازم را فراهم كند.

مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری تهران تاكید كرد: مقرر شد تا اول بهمن ماه سال جاری تمام این نواقص و كمبودها برطرف شده و از این تاریخ این حوزه انتخابیه برای اجرای آزمایشی انتخابات الكترونیكی تحویل استانداری تهران شود.

وی با اشاره به همكاری شركت توزیع برق تهران، شركت همراه اول، معاون فنآوری استانداری تهران و وزارت كشور در اجرای انتخابات الكترونیك در تهران گفتك استانداری در فرصت یك ماهه بررسی لازم را انجام خواهد داد و پس از كسب نتیجه نسبت به برگزاری انتخابات الكترونیكی اقدام خواهدشد.

یوسفی حوزه های اخذ رای در تهران را همان حوزه های رای در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 عنوان كرد و افزود: به خاطر برگزاری انتخابات به صورت الكترونیكی، حوزه های انتخابیه افزایش نخواهد یافت.

مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری تهران گفت: اگر امكانات برای برگزاری انتخابات الكترونیكی در یك حوزه فراهم نشود با كسب مجوز از هیات های اجرایی و فرمانداری، نسبت به جابجایی آن حوزه برای تامین امكانات موردنیاز اقدام خواهد شد.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت كشور پیش از این از برگزاری انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت الكترونیكی در 9 استان كشور خبر داده بود.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در روز جمعه هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

تهرام/2078//1871