۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶
کد خبر: 81662589
T T
۰ نفر

مشاغلی كه ناباروری می آورند

۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶
کد خبر: 81662589
مشاغلی كه ناباروری می آورند

تهران - ایرنا - مدیر مركز درمان ناباروری رویش وابسته به هلال احمر گفت: برخی مشاغل سبب ناباروری در مردان می‌شود اما راه‌های آموزش به این افراد می‌تواند از نابارور شدن آنان جلوگیری كند.

دكتر حمید چوبینه روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: علاوه بر مشكلات ژنتیكی ، عوامل محیطی مثل برخی مشاغل می تواند سبب ناباروری شود كه جوشكاری، نانوایی، كار در كوره آجر پزی، رادیولوژی ، خلبانی بالگرد و هواپیما از جمله این مشاغل به شمار می آیند.

این مقام مسوول در مركز درمان ناباروری روش اظهارداشت: این افراد در محیط كارشان با امواج و تشعشعات مواجه هستند. همچنین مردانی كه مجبور هستند به دلیل شغلشان مدت زیادی بنشینند و یا لپ تاپ را در روی پایشان قرار دهند امكان ناباروری در میان آنان افزایش می یابد.

چوبینه تاكید كرد: با آموزش های لازم به این افراد می توان از ناباروری آنان جلوگیری كرد كه یكی از فعالیت های این مركز هم ارایه آموزش به این افراد است.

چوبینه با بیان این كه درمان برخی از سرطان ها ممكن است سیستم تولید مثل افراد را از بین ببرد، افزود: نگهداری از تخمك و اسپرم این افراد یكی از برنامه‌های مركز درمان ناباروری رویش است.

وی در افزود: این افراد پس از بهبودی می توانند از طریق اسپرم و تخمك خود كه در این مركز نگهداری می شود، فرزنددار شوند.

چوبینه گفت: مركز درمان ناباروری رویش به افرادی كه امكان تولد نوزادانی با ناهنجاری‌ها كروموزمی و ژنتیكی دارند، خدمات پیشگیرانه ارایه می‌كند كه در این راستا ، خانواده های دارای افراد با معلولیت ها ژنتیكی كه از به وجود آمدن نوزاد جدید معلول واهمه دارند، می توانند با مراجعه به این مركز از خدمات پیشگرانه بهر‌ه گیرند.

اجتمام**3377**1776
۰ نفر