۷ تیر ۱۳۹۴، ۲۲:۵۰
کد خبر: 81663373
T T
۰ نفر

آيين بزرگداشت منعم اردبيلي برگزار مي شود

۷ تیر ۱۳۹۴، ۲۲:۵۰
کد خبر: 81663373
آيين بزرگداشت منعم اردبيلي برگزار مي شود

اردبيل - ايرنا - آيين بزرگداشت پير غلام بارگاه اقدس حسيني 'منعم اردبيلي' برگزار مي شود.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، به مناسبت يازدهمين سالگرد درگذشت حاج يدالله منعم اردبيلي شاعر و پيرغلام حسيني در مسجد محله ابراهيم آباد اردبيل برگزار خواهد شد.

اين آيين نكوداشت همزمان با دوازدهمين روز از ماه پر خير و بركت رمضان با سخنراني يونس افسر مفسر انديشمند قرآن كريم برگزار مي شود.

مرحوم يدالله منعم شاعر شوريده و دلسوخته اردبيلي در شب عاشوراي سال 1306 شمسي در خانواده اي معتقد و مذهبي در محله منصوريه اردبيل قدم به عرصه وجود گذاشت و از كودكي به مراسم عزاداري و شركت در دستجات حسيني علاقه پيدا كرد.

اولين تاثيرش از شاعر نامدار مرحوم احزن اردبيلي است كه مردي معتكف، سالك راه حق و عارف سخن پرداز بود و آشنايي با آثار وي سبب شد كه منعم به مرثيه پردازي روي آورد و در شعر تخلص كند.

منعم همچنين به فردوسي، سعدي و حافظ علاقه فراوان و به شعراي خطه آذربايجان ارادت كامل داشت و از جمله با فقيد مرحوم حاج يحيوي معروف به تاج الشعرا ساليان دراز انس داشتند.

منعم جزو شاعران پر كار بوده و داراي آثار متعددي در زمينه هاي مديحه و مرثيه، مسايل اجتماعي، عرفاني و اخلاقي مي باشد وبه دو زبان فارسي و تركي آذري طبع آزمايي كرده، گرچه بيشتر اشعار به زبان شيرين مادري است.

آثار وي الهامات برگرفته از آيات قرآن شريف، احاديث نبوي و ائمه هدي و نهج البلاغه به چشم مي خورد و از اين شاعر پر مايه سه جلد كتاب منتشر شده است.

/ 8123/6016