۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲
کد خبر: 81665212
T T
۰ نفر
فعالان فلسطيني توقيف كشتي كاروان آزادي غزه را محكوم كردند

تهران - ايرنا - فعالان فلسطيني اقدام رژيم صهيونيستي در جلوگيري از ادامه مسير كاروان آزادي به غزه را محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاري شينهوآ، چندين گروه حامي فلسطين متشكل از برخي شخصيت هاي سياسي و اجتماعي برجسته در تلاش براي شكستن محاصره هشت ساله نوار غزه، در قالب كارواني دريايي جمعه گذشته به سوي اين منطقه حركت كردند.
هدف از اين كارزار معطوف كردن توجه و افزايش آگاهي جهانيان درباره محاصره غزه و جلب كمك هاي بشردوستانه براي ساكنان اين منطقه محاصره شده از سوي رژيم صهيونيستي اعلام شده بود.
ارتش رژيم صهيونيستي ديروز (دوشنبه) كشتي سوئدي اين كاروان به نام ماريان را رهگيري و آن را وادار به تغيير مسير به سوي بندر اشدود در فلسطين اشغالي كرد.
يك ائتلاف حامي كاروان مذكور طي نشستي مطبوعاتي در غزه اقدام رژيم صهيونيستي را 'دزدي دريايي عليه كاروان آزادي غزه' ناميد و آن را محكوم كرد.
اين ائتلاف متشكل از فعالان فلسطيني همچنين از دولت سوئد خواست تا با اقدام فوري ضمن تضمين امنيت فعالان سوار بر اين كشتي، رژيم اشغالگر را به خاطر رفتار مشابه دزدان دريايي عليه كشتي سوئدي تحت پيگرد قرار دهد.
مازن كحيل رييس كارزار اروپايي مقابله با محاصره اسراييل عليه غزه گفت كه نيروي دريايي رژيم صهيونيستي با جلوگيري از حركت اين كاروان به سوي غزه جنايتي ديگر مرتكب شد.
وي افزود: به رغم اقدامات اشغالگران، باز هم به اعزام كشتي براي شكستن محاصره غزه ادامه مي دهيم.
كحيل همچنين از اتحاديه عرب و سازمان همكاري اسلامي خواست تا براي نجات جان منصف المرزوقي رييس جمهوري سابق تونس كه سوار بر كشتي توقيف شده بود، مداخله كنند.
سامي ابوزهري سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي (حماس) نيز در بيانيه اي، اقدام رژيم صهيونيستي را پليدترين اقدام ناقض قوانين بين المللي توصيف كرد و آن را نشانه اصرار اين رژيم بر ادامه محاصره غزه دانست.
خاورم**9156**1651
۰ نفر