۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵
کد خبر: 81666834
T T
۰ نفر
بالگرد ملی امسال تحویل نیروهای مسلح می شود

تهران – ایرنا - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: بالگرد ملی ایران تا پایان امسال رونمایی و تحویل نیروهای مسلح می شود.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا، اظهارداشت: بالگرد ملی، بالگردی پیستونی است كه اكنون توسط شركت پنها ( پشتیبانی و نوسازی بالگرد های ایران) و با كمك هوانیروز مراحل ساخت خود را طی می كند.

بر اساس این گزارش ،امیر سرتیپ دوم «محمد احمدآبادی» مدیر عامل شركت پشتیبانی ونوسازی بالگردی ایران(پنها) بهمن ماه سال 93 در گفت و گو با ایرنا از پرواز موفقیت آمیز بالگرد ملی ایران با نام «هما» خبر داد.

احمدی آبادی در این گفت و گو اظهارداشت كه هما بالگردی 2 موتوره و 14 نفره است كه در شرایط مختلف آب هوایی ایران می تواند به خوبی پرواز كند.

«هما» بالگردی چند منظوره است كه قابلیت نصب سلاح های مختلف نیز روی آن وجود دارد.

امیرسرتیپ «كیومرث حیدری» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز چندی پیش به خبرنگار ایرنا گفت: بالگرد ملی هما در رزمایش «محمد رسول الله(ص)» كه از چهارم تا 10 دی ماه سال 93 در جنوب شرق كشور برگزار شد، حضور داشته است.



**مهندسی معكوس بالگرد های خارجی

فرمانده نیروی زمینی ارتش اواخر خرداد ماه امسال از مهندسی معكوس چندین بالگرد خارجی خبر داد و گفت: این بالگردها با همت كارشناسان ایرانی ساخته و به هوانیروز تحویل داده شده‌ اند.

امیر پوردستان همچنین عنوان كرد كه بالگردهای موجود در هوانیروز توسط متخصصین این نیرو به روز رسانی شده اند.

اجتمام**9303**1776
۰ نفر