۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۵
کد خبر: 81666941
T T
۰ نفر

رنگ فروشاني كه زولبيا فروش شده اند!

۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۵
کد خبر: 81666941
رنگ فروشاني كه زولبيا فروش شده اند!

كرمانشاه - ايرنا - رييس اتحاديه قنادان كرمانشاه با تاكيد براينكه واحدهاي صنفي غيرمرتبط حق فروش زولبيا و باميه را ندارند گفت: به تازگي ديده شده برخي از رنگ فروشان كرمانشاه به فروش زولبيا و باميه در ماه رمضان روي آورده اند.

محمدرضا ناصري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از ابتداي ماه رمضان به هشت واحد صنفي غيرمرتبط با فروش زولبيا و باميه در كرمانشاه اخطار داده شده است.

وي اظهار كرد: هرصنف پس از اخطار تا 15 روز فرصت دارد كه مورد تخلف خود را رفع كند كه در غير اين صورت پس از مدت ذكر شده صنف وي پلمپ خواهد شد.

ناصري با تاكيد براينكه مردم بايد از مراكز معتبر به خريد زولبيا و باميه اقدام كنند اظهار كرد: مغازه ها و قنادي هايي كه داراي پروانه كسب هستند محلي بهداشتي براي خريد شيريني جات و زولبيا و باميه مي باشند.

به گفته وي، علاوه بر رنگ فروشان برخي از مراكز اغذيه اي و ساندويجي در اين ماه به فروش زولبيا و باميه مي پردازند كه خريد از اين مراكز به هيچ عنوان توصيه نمي شود.



**وجود 220 قنادي در سطح استان



ناصري از وجود نزديك به 220 قنادي در سطح استان خبر داد و گفت: اكنون قيمت هركيلو زولبيا و باميه درجه يك 80 هزار ريال و قيمت هركيلو زولبيا و باميه درجه دو به ميزان 70 هزار ريال است.

رييس اتحاديه قنادان استان كرمانشاه افزود: درجه بندي زولبيا و باميه براساس نوع مواد اوليه به كار رفته در اين شيريني توسط كارشناسان بهداشتي تعيين مي شود.

توليدات هر واحد قنادي در كرمانشاه 70 الي 100 كيلوگرم در روز است.

7460/8066