۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۴
کد خبر: 81667043
T T
۰ نفر
اعزام بالگرد برای مهار آتش در جنگل های كلاردشت ضروری است

نوشهر - ایرنا - مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان مازندران از ضرورت اعزام یك فروند بالگرد برای مقابله با آتش در مرز مرتع و جنگل های كلاردشت خبر داد.

كوروش خلعتبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای یگان حفاظت برای مقابله با آتش به منطقه چوردن رودبارك اعزام شده اند.
وی بیان كرد: این منطقه سخت گذر است و برای دسترسی به محل آتش سوزی باید دستكم نزدیك به 3 ساعت پیاده روی كرد.
مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان مازندران گفت: در زمان اطلاع از وقوع آتش سوزی از جمعیت هلال احمر استان درخواست بالگرد شد اما متاسفانه تاكنون این بالگرد برای كمك به اطفای حریق اعزام نشده است.
خلعتبری تاكید كرد نیروهای مردمی، امدادی و یگان حفاظت به منطقه اعزام شده اند و تلاش برای مهار آتش ادامه دارد.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری كلاردشت نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفت كه آتش سوزی حوالی ساعت 8 صبح امروز چهارشنبه در منطقه رودبارك آغاز شد كه بلافاصله نیروها برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند.
وحید مشایخ نیز دسترسی به منطقه محل آتش سوزی را به دلیل جنگل و مسیرهای خطرناك با مشكل روبرو دانست و گفت: نیروهای یگان حفاظت كلاردشت در ساعات اولیه خود را به محل حریق رسانده اند و در حال مقابله با آتش هستند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری كلاردشت از علت وقوع این آتش سوزی اظهار بی اطلاعی كرد و برای اطفای به موقع حریق و جلوگیری از سرایت آن به جنگل های منطقه خواستار همكاری مسوولان استانی شد.
حدود 55 هزار و 660 هكتار از اراضی ملی زیرپوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری كلاردشت قرار دارد.
شهرستان گردشگرپذیر كلاردشت با برخورداری از 19 روستا و دستكم 17 هزار نفر جمعیت ثابت و 25 هزار نفر جمعیت متغیر در غرب مازندران واقع است.
2077/7078/1501/1899
۰ نفر