۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۷
کد خبر: 81667328
T T
۰ نفر
نخستين جلسه هيات امناي كانون كار آفريني استان اصفهان تشكيل شد

اصفهان - ايرنا - نخستين جلسه هيات امناي كانون كارآفريني استان اصفهان در چارچوب مصوبه شوراي عالي اشتغال تشكيل شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي استانداري اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در اولين جلسه هيات امناي كانون كارآفريني اين استان گفت: تشكيل اين كانون بر اساس مصوبه شوراي عالي اشتغال و با استقرار دولت تدبير و اميد با رويكرد اقتصاد مقاومتي ايجاد و ابلاغ شد.
رسول زرگرپور با بيان اينكه در سال 89 جرقه تشكيل اين كانون زده شده بود، افزود: در آن زمان عملا كارخاصي در اين زمينه انجام نشد و در دولت تدبير و اميد اقدامات اساسي براي راه اندازي آن صورت گرفت.
وي هدف از تشكيل اين كانون را افزايش توان مديريتي در شناخت موانع كارآفريني، هم افزايي و مشاركت كارآفرينان عنوان كرد و افزود: ايجاد زمينه و بستر مناسب براي گسترش و ترويج انواع كارآفريني و نهادينه سازي فرهنگ آن و همچنين مشاوره به مديريت ارشد استان در حوزه كارآفريني از اهداف اين كانون است.
زرگرپور افزود: كانون كارآفريني، بازوي فكري مديريت ارشد استان در ايجاد اشتغال است و مي تواند همكاري و هم افزايي زياد را در بين كارآفرينان ايجاد كند.
استاندار اصفهان در ادامه تركيب اعضاي كانون را شامل كارآفرينان برتر جشنواره ها، اساتيد برجسته هيات علمي دانشگاهها، نمايندگان تشكل ها و سازمان هاي غير دولتي(NGO ) ها در حوزه كارآفريني، مسئولين ادارات دولتي و خيرين مرتبط و همچنين معرفي شدگان شركت هاي دانش بنيان برشمرد.
وي با اشاره به اينكه اعضاي هيات امنا تركيبي از اشخاص حقيقي و حقوقي مي باشند، افزود: مرحله بعد از تشكيل هيات امنا، فراخوان براي جذب افراد با انگيزه و نخبه است.
وي با بيان اينكه كارآفرينان و اساتيد در صنعت و دانشگاه از اين مجموعه استقبال خواهند كرد؛ اضافه كرد: در صورتي كه اين مجموعه بتواند در مسير اصلي خود قرار بگيرد بركات زياد به دنبال خواهد داشت.
زرگرپور كارآفرينان را موتور توسعه كشورها عنوان كرد و يادآور شد: در استان اصفهان كارآفرينان خبره و با انگيزه اي حضور دارند و اين كانون مي تواند همكاري و هم افزايي زيادي را در آنها ايجاد كند.
در اين جلسه استاندار اصفهان به عنوان رئيس هيات امنا احكام اعضا هيات امناء را به آنان ابلاغ نمود و عبدالوهاب سهل آبادي به عنوان عضو هيات امنا و رئيس موقت كانون كارآفريني استان اصفهان انتخاب شد.
/7134/ 6508