بانک اطلاعاتی شرکت‌های کارآفرین برتر در اصفهان تشکیل می‌شود

اصفهان_ایرنا_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: دولت بعنوان تسهیلگر بخش غیردولتی از شرکت‌های کارآفرین و دانش‌ بنیان، حمایت و درصدد تهیه بانک اطلاعاتی از شرکت‌های کارآفرین برتر استان است.

به گزارش ایرنا، محمود حقیقت سرشت روز یکشنبه در دومین جلسه هیات امناء کانون کارآفرینان برتر رسمی استان اصفهان با اشاره به برگزاری ماهیانه جلسات هیات امنای کانون کارآفرینی افزود: با توجه به اینکه دولت نقش تسهیلگر شرکت‌های کارآفرین را دارد در این راستا بزودی بانک اطلاعاتی در باره نوع فعالیت شرکت‌های کارآفرین در حوزه دانش‌ بنیان تهیه می شود و در اختیار استانداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: امروز چهار شرکت کارآفرینی دانش‌ بنیان برتر در چهار حوزه بهبود و کیفیت هوا، خاک و آب به ارائه دانش خود پرداختند که فعالیت آنها در حوزه کاهش آلودگی هوا و محیط زیست بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های کارآفرین مستقل با بسیاری از مجموعه‌های اقتصادی قرارداد دارند و در حوزه صادرات فعالند اما دولت می‌تواند نقش تسهیلگر داشته باشد و فرایند اداری لازم را برای پشتیبانی از چرخه تولید آنها فراهم سازد.
وی ادامه داد: باید بین دستگاه‌های دولتی و فعالان اقتصادی و شرکت‌های کارآفرین پیوند بیشتری برقرار شود تا سریعتر به مرحله اجرا و سودآوری برسند.‌
حقیقت سرشت تاکید کرد: فعالان اقتصادی بخصوص شرکت‌های دانش‌ بنیان استان مطمئن باشند که از حمایت دولت برخوردار خواهند بود.
وی یادآور شد: در زمینه تهیه بانک اطلاعاتی جلساتی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار کرده‌ایم که داد و ستد و ارتباط بین شرکت‌های فن‌آور بهبود یابد.
حقیقت‌ سرشت بیان داشت: گستره این بانک تنها مربوط به شهر اصفهان نیست و این طرح برای کل استان مطرح شده است زیرا ما فعالان اقتصادی خوبی در سطح شهرستان های استان داریم.

به گزارش ایرنا، در این نشست یک شرکت به ارائه روش‌ خود در زمینه کاهش آلودگی هوا و خاک با هدف کنترل آلودگی مازوت سوزی در استان پرداخت.

دومین جلسه هیات امناء کانون کارآفرینان برتر رسمی استان با بررسی و تصویب چهار پیشنهاد از سوی چهار شرکت دانش بنیان برای بهبود وضعیت هوای اصفهان، بررسی و تصمیم‌گیری در باره وضعیت شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان، بررسی مصوبه سیاست حمایت و اجرای تشویق و حمایت از کارآفرینان پیشرو و معرفی محل تمرکز و فعالیت های کانون کارآفرینان به پایان رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha