۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰
کد خبر: 81668039
T T
۰ نفر

رمضان، تجلی یكدلی و سخاوت

۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰
کد خبر: 81668039
رمضان، تجلی یكدلی و سخاوت

گچساران - ایرنا - ماه رمضان اوج تجلی مهر و سخاوت خالصانه بندگان خاكی به میزبان ضیافت الهی در كمك به نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سفره های افطاری كه این روزها در واحدهای مسكونی و مساجد با حال و هوایی سرشار از رنگ نور فقیر و غنی را دور هم گرد آورده است یادآور بخشش های كریمانه دومین پیشوای بخشندگان عالم حضرت امام حسن مجتبی (ع) است.
این روزها تاسی توانمندان برای دستگیری از نیازمندان از سیره نبوی یادآوری جلوه های خوبی از فرهنگ اكرام را در جامعه ترویج می كند.
هر كس به اندازه بضاعت مالی خود در فكر انجام كاری خیر و پیشی گرفتن از دیگران در دستگیری از نیازمندان وكسب خشنودی آفریدگار بی همتاست.
گسترده شدن خوان ساده اما سرشار از صمیمیت اكرام و ایتام در مساجد،حسینیه ها،تكایا و منازل مومنان یادآور سنت علوی مولی الموحدین حضرت علی (ع) در گذشتن از شام ساده خود برای یتیمان است.
به راستی توصیف اهدای كمك های نقدی خیرین و مردم روزه دار به نهاد های حمایتی در قالب تامین كالاهای اساسی زندگی اعم از خوراكی و وسایل خانگی در گنجایش كدامین واژه وصف شدنی است.
برگزاری جشن های گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برای نشاندن لبخند بر لبان خانواده های چشم انتظار زندانیان اشك شادی انسان را جاری می كند.
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به این كه اموال دنیوی به صورت امانت در دست انسان است از توانمندان مالی خواست برای كمك به نیازمندان و پاك كردن چهره فقر از جامعه پیشگام شوند.
حجت الاسلام پرویز خواجه زاده افزود: یاری رسانیدن به نیازمندان باید هدفمند و بیشتر در راستای ایجاد شغل آبرومند باشد تا تاثیر این كمك پایدارتر شود.
وی تصریح كرد: ماه رمضان فرصتی برای یتیم نوازی و سركشی از خانواده های بی سرپرست است.
خواجه زاده افزود: گاهی دیدار باخانواده های نیازمند بدون حمایت مالی تنها برای ابراز حمایت كافی است تا رضایت خداوند متعال و بندگانش را جلب كنیم.
وی با اشاره به احادیث و روایات اسلامی در دستگیری از نیازمندان به ویژه در ماه مبارك رمضان این سنت اسلامی را بیانگر روح عدالت خواهی اسلام ناب محمدی (ص) خواند.
وی اظهار كرد: هیچ دینی به اندازه دین اسلام و هیچ آیینی به اندازه تشیع بر توجه توانگران برای حمایت از نیازمندان تاكید نكرده است.
رییس جمعیت هلال احمر گچساران گفت: طرح همای رحمت در این شهرستان اجرا می شود.
احمد فتحی افزود: طرح همای رحمت با هدف كمك به فقرا و نیازمندان در گچساران اجرا می شود.
وی بیان كرد: داوطلبان، خیرین،افراد توانمند و سازمان های مردم نهاد می توانند كمك های نقدی و جنسی خود را به منظور رساندن به دست نیازمندان به پایگاه های این طرح در سطح شهر و یا جمعیت هلال احمر گچساران تحویل دهند.
فتحی مواد غذایی شامل برنج، روغن، حبوبات، قند، شكر خرما، ماكارونی، چای، پنیر و دیگر كالاهای اساسی كه ماندگاری بالایی دارند را از اقلام در نظر گرفته شده برای بسته های غذایی طرح همای رحمت ذكر كرد.
رییس جمعیت هلال احمر گچساران ابراز داشت: این طرح به منظور زنده نگه داشتن سنت حسنه اطعام نیازمندان، دستگیری از مستمندان و ایتام، هم سفره شدن با نیازمندان و تأمین امنیت غذایی آنان اجرا می شود.
فتحی با اشاره به اجرا شدن این طرح در راستای كمك به نیازمندان گفت: بسته های غذایی جمع آوری شده در لیالی قدر شب های 19 الی 21 ماه مبارك رمضان بین خانواده های كم بضاعت و كم درآمد واجد شرایط توزیع خواهد شد.
مدیر موسسه خیریه هیات متوسلین سیدالشهدای گچساران گفت: یكهزار و 500 سبد غذایی ویژه ماه مبارك رمضان این شهرستان توزیع شد.
رامین توفیقی افزود: این سبد مواد غذایی بین نیازمندانی كه با مشاركت هلال احمر شناسایی شده اند توزیع شده است.
وی بیان كرد: این سبد كالا شامل برنج، روغن، ماكارونی، سویا، رب گوجه و پودر رخت شویی است.
وی اظهار كرد: یكهزار و 500 سبد مواد غذایی دیگر برای توزیع در مناطق روستایی و شهری گچساران در دهه دوم ماه مبارك رمضان آماده شده است.
توفیقی ارزش تقریبی هر سبد كالا را 480 هزار ریال برآورد كرد و گفت: برای تامین هزینه كرایه مناطق روستایی 100 هزار ریال و مناطق شهری 50هزار ریال در نظر گرفته شده است.
توفیقی با اشاره به سنت حسنه دستگیری از نیازمندان در بین بزرگان اسلام تصریح كرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای احیای این ارزش ها است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی كهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/6162