۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۰۲
کد خبر: 81668725
T T
۰ نفر
دانشگاه علمی – كاربردی زمینه ساز اجرای اقتصاد مقاومتی است

مشهد – ایرنا – رئیس دانشگاه جامع علمی – كاربردی خراسان رضوی با انتقاد از عدم توجه كافی به آموزش های علمی – كاربردی در كشور از سوی برنامه ریزان گفت: این نوع آموزش ها در قالب دانشگاه بسترساز اجرای اقتصاد مقاومتی است و نقش بی بدیلی در توسعه اقتصادی كشور دارد.

مرتضی تشكری روز پنجشنبه با حضور در غرفه ایرنا در محل دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد افزود: متاسفانه مدیران در كشور ما هنوز به این نتیجه نرسیده اند كه هزینه در بخش آموزش به نوعی سرمایه گذاری است و نه هزینه بی بازگشت.

وی با تاكید بر تلاش برای رفع آسیب های آموزشی در دانشگاه علمی – كاربردی گفت: آموزش های علمی – كاربردی متناسب با نیاز دستگاه های اجرایی به رشته های علمی و فنی طراحی می شود لذا مجموعه دولت باید توجه بیشتری به این نوع آموزش ها در كشور داشته باشند.

وی اظهار كرد: دانشگاه جامع علمی و كاربردی در سراسر كشور یكهزار و 57 مركز دارد كه از این تعداد 65 مركز علمی و كاربردی با 65 هزار دانشجو و 700 رشته محل در سه مقطع كاردانی، كارشناسی و كارشناسی ارشد در خراسان رضوی فعال است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و كاربردی خراسان رضوی گفت: این مركز جزو بزرگترین دانشگاه های استان است و رشته های آموزشی آن در چهار گروه آموزشی متناسب با فضای كسب و كار منطقه طراحی شده است

تشكری افزود: تاكید دانشگاه علمی و كاربردی در وهله نخست تربیت تكنسین و در مرحله بعد تربیت كارشناسان حرفه ای و مهندسینی است كه بتوانند به توسعه اشتغال كمك كنند.

وی وضعیت فضای آموزشی مراكز علمی و كاربردی در خراسان رضوی را مطلوب دانست و گفت: تنها چهار مركز به لحاظ فضای آموزشی با مشكل مواجه هستند كه قرار است تا مهرماه آینده این مراكز به یك استاندارد آموزشی دست یابند.

وی با اشاره به فعالیتهای آموزشی دانشگاه علمی و كاربردی خراسان رضوی در حوزه قرآنی گفت: رشته تربیت مربی قرآن كریم در مقطع كاردانی و رشته تربیت مدرس قرآن كریم در مقطع كارشناسی از جمله رشته های آموزشی در این حوزه است.

رئیس دانشگاه علمی – كاربردی خراسان رضوی برگزاری جشنواره قرآن دانشجویی این دانشگاه در رشته های حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر و مراسم اعتكاف دانشجویی را از فعالیتهای فوق برنامه این مركز در راستای توسعه فعالیتهای قرآنی برشمرد.

تشكری گفت: برای نخستین بار اردوی 'مهربان ترین سلام' برای 400 نفر از دانشجویان دانشگاه های علمی- كاربردی سراسر كشور در آبان ماه پیش بینی شده است تا دانشجویانی كه تاكنون به مشهد مقدس مشرف نشدند، این توفیق نصیبشان شود.

دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد از ششم تا 15 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد در حال برگزاری است.

نمایشگاه این دوره با 700 غرفه در 27 بخش حوزوی، دانشگاهی، عفاف و حجاب، قرآن، عترت، جلسات و محافل قرآنی و نیز 27 نماینده از كشورهای مختلف همچون عراق، سوریه، مصر و پاكستان برپا شده است

7489/1211