۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۸
کد خبر: 81674490
T T
۰ نفر
امام جمعه زابل: اصحاب قلم و رسانه در سيستان از همه مسوول تر هستند

زابل- ايرنا- امام جمعه زابل گفت: اصحاب قلم و رسانه در سيستان از همه مسوول تر هستند و با قلم شان رسالت سنگيني بر عهده دارند و بايد مشكلات عديده مردم را به مسوولان انتقال دهند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام علي اكبر كيخا دوشنبه شب در ديدار با اصحاب قلم و انديشه بمناسب 14 تير روز قلم در دفتر امام جمعه زابل افزود: هنر داشتن قلم توفيق و عطيه بزرگ خداوند به انسانهاي صاحب قلم است و هر فردي به راحتي نمي تواند شعر بگوييد و مطلب بنويسد.

وي وجود شاعر ملي استاد عباس باقري در سيستان وبلوچستان را يكي از افتخارات اين سرزمين با تمدن بزرگ دانست و گفت: عباس باقري به خوبي به دنبال مفاهيم است و تصاويري كه در ذهن اوست گاهي اوقات او را به اعجاز مي رساند از اين استعدادها در سيستان زياد است كه مورد غفلت واقع شده اند.

خطيب جمعه زابل تصريح كرد: آنچه سيستان را امروز به اين وضعيت دچار كرده ريزگردها و بلاياي طبيعي نيست بلكه خاك ها و ريزگردهاي غفلت سيستان را به اين روز دچار كرده است.

وي اضافه كرد: اميدواريم سيستان آنگونه كه بايد و شايد ديده شود و استعدادهاي بالقوه آن به بالفعل تبديل شوند.

حجت الاسلام كيخا با بيان اينكه شهر زابل با گذشت چندين سال همانند روستاي بزرگ مانده است گفت: به راحتي بودجه ها و اعتبارات از اين منطقه برداشته مي شود اما اقدام مناسبي انجام نشده است.

وي اظهار داشت: كارهاي بزرگي براي برون رفت سيستان از مشكلات در دست اقدام است و اميدواريم مسوولان به قول هاي كه دادند عمل كنند.

امام جمعه زابل يادآور شد: اصحاب قلم و رسانه با شناخت صحيح از مشكلات منطقه و برون رفت از چارچوب هاي قبيله اي و طايفه اي قلم بزنند و از قالب خود ساختگي و در خود خلاصه شدن بيرون آيند و به سيستان خود افتخار كنند.

وي افزود: خروجي دانشگاهها و حوزه هاي علميه سيستان امروز نيز بايد انديشمندان و فرهيختگاني چون فرخي سيستاني، آيت الله مطهري سيستاني، آيت الله سيدمحمد تقي حسيني طباطبايي باشد.

حجت الاسلام كيخا توجه بيشتر به آثار باستاني سيستان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: آثار باستاني سيستان و توسعه صنعت گردشگري امروز به راحتي مي توانند ارزآوري بيشتري از بشكه هاي نفت داشته باشند كه متاسفانه تاكنون كسي به آن توجه نكرده است.



رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي زابل نيز گفت: چهاردم تير به پيشنهاد انجمن قلم ايران و تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان روز قلم در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران نامگذاري شده است كه گراميداشت اين روز فرصتي براي تقدير از اصحاب فكر، انديشه و فرهيختگان جامعه است.

عباس باقري با بيان اينكه ارزش قلم آنقدر بالاست كه خداوند به آن سوگند يادكرده است، تصريح كرد: قلم نمادي از پاكي روح و جلوه هاي انساني و الهي است كه باعث خلق بهترين آثار مي شود.

در ادامه جواد اويسي، سنچولي، ميش مست، اله بخش، يزدان سرگزي، ساناز شهنوازي، معصومه سراجي، دانايي مقدم، زهرا ساري، اشعار خود را در موضوعات شبهاي قدر، تالاب خشكيده هامون و مشكلات مردم در محضر امام جمعه زابل ارائه دادند.

7317/6081