۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۶
کد خبر: 81674538
T T
۰ نفر
شهداي رمضان كردستان به جرم پايبندي به ارزش هاي اسلامي به شهادت رسيدند

سنندج- ايرنا - نماينده ولي فقيه در كردستان گفت: شهداي رمضان سال 88 كردستان ماموستا محمد شيخ الاسلام و ماموستا برهان عالي به جرم پايبندي به ارزش ها و آرمان هاي والاي اسلامي توسط دشمنان اسلام و نظام به شهادت رسيدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي روز سه شنبه در يادواره شهداي رمضان كردستان ماموستا شهيد محمد شيخ الاسلام و ماموستا برهان عالي در مسجد جامع سنندج افزود: اين دو شهيد بزرگوار در راه اهداف متعالي اسلام و تربيت عالمان ديني زحمات فراواني متحمل شدند و از افتخارات استان كردستان به شمار مي روند.

وي گفت: شهيد بزرگوار ماموستا شيخ الاسلام به عنوان يكي از وزنه هاي سنگين نظام مقدس جمهوري اسلامي در استان كردستان، در افشاي چهره كريه دشمنان انقلاب بسيار تاثيرگذار بود و در طول عمر با بركت خود هيچگاه در دفاع از انقلاب غفلت نكرد.

نماينده ولي فقيه در كردستان اظهار كرد: اين شهيد بزرگوار از مناديان وحدت اسلامي بودند به عنوان يكي از اعضاي فعال مجمع تقريب مذاهب اسلامي، در ايجاد وحدت و زدودن اختلاف فعاليت هاي چشمگيري داشتند.

وي افزود: شهيد ماموستا برهان عالي نيز در سطح استان از جايگاه علمي خاصي برخوردار بودند و پيوسته در خدمت دين و اجتماع قرار داشت و يكي از چهره هاي شاخص و فعال در زمينه هاي ديني و اجتماعي بود.

حجت الاسلام حسيني شاهرودي ادامه داد: فعاليت هاي اين دو بزرگوار در راه اعتلاي اسلام و نظام و پيروي از ولايت فقيه باعث شد تا هدف كينه دشمنان قرار بگيرند و در ماه مبارك رمضان به دست عوامل مزدور به فيض عظيم شهادت نائل آيند.

وي در ادامه اظهار كرد: شهدا نزد خداوند متعال داراي جايگاهي والا و ارزشمند هستند چون زندگي دنيوي و جان خود را با خدا معامله كردند و در راه دفاع از ارزش هاي اسلام از هيچ تلاشي دريغ نكردند.

نماينده ولي فقيه در كردستان با بيان اينكه عزت و استقلال امروز ايران اسلامي به بركت خون شهدا است گفت: دشمنان همواره با ترفندهاي مختلف در صدد تضعيف قدرت ايران در عرصه هاي مختلف بوده و هستند اما تاكنون در رسيدن به اهداف خود ناكام مانده اند.

وي افزود: امروز دشمن از راه هاي ديگري وارد عرصه شده و با تحريم هاي مختلف در صدد تضعيف ايران از لحاظ اقتصادي است اما نه تنها تحريم هاي آنان به جايي نرسيده بلكه در بسياري از زمينه ها موجب قدرتمندي و استقلال ايران نيز شده است.

حجت الاسلام حسيني شاهرودي اظهار كرد: ما در كشور سرمايه هاي عظيمي داريم و در بسياري از مسائل به استقلال كامل رسيده ايم و دشمن از رويارويي با ما مي ترسد و اين مهم به بركت خون شهدا و فداكاري هاي ايثارگران حاصل شده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بر حضور گسترده و با شكوه مردم در راهپيمايي روز قدس تاكيد كرد و گفت: مردم مومن و هميشه در صحنه كردستان امسال نيز همچون سال هاي گذشته با حضور گسترده خود در راهپيمايي روز قدس بار ديگر حمايت و پشتيباني خود از قدس شريف را اعلام مي كنند.

شهيد ماموستا شيخ الاسلام و ماموستا برهان عالي دو روحاني جليل القدر استان كردستان در رمضان سال 88 و در ليالي قدر به فاصله كمتر از يك هفته به دست گروه هاي مزدور به فيض عظيم شهادت نائل آمده و پاداش سال ها خدمت صادقانه به اسلام عزيز را در ماه مهماني خدا دريافت كردند.ك/2

7348/1904