عزم، اراده و پيش قدم شدن بيسوادان براي فراگيري دانش؛ نخستين گام در تحقق اهداف سواد آموزي است

بندرعباس - ايرنا- مدير آموزش و پرورش رودان با اشاره به برنامه ريزي ها و سياست گذاري نظام آموزشي در راستاي ريشه كني بيسوادي؛ عزم، اراده و پيش قدم شدن بيسوادان براي فراگيري علم و دانش را نخستين گام در تحقق اهداف سواد آموزي برشمرد.

به گزارش سه شنبه ايرنا موسي خادمي با تاكيد بر نقش مشوق ها در ايجاد انگيزه و علاقه و تقويت عزم و اراده افراد در فراگيري دانش افزود: سازمان سوادآموزي با اتخاذ برنامه ها و ايجاد مشوق ها، عزم خود را براي برچيدن سايه بيسوادي از جامعه جزم كرده است.

وي ادامه داد: براساس سياست ها و برنامه ريزي هاي سازمان نهضت سواد آموزي؛ به ازاي فراگيري دانش تا پايه سوم ابتدايي و موفقيت در امتحانات پايان دوره؛ معادل شش ميليون و 800 هزار ريال و كسب مدرك پايه ششم مبلغي معادل هفت ميليون و 200 هزار ريال به فرد سواد آموز پرداخت خواهد شد.

خادمي با تبيين اهداف و آرمان هاي حضرت امام خميني (ره) در بيداري و روشنفكري جامعه با تكليف شرعي خواندن سوادآموزي براي مسوولان امر آموزش و پرورش كشور؛ اظهار داشت: توجه به امر بيسوادي و ريشه كني اين معضل نيازمند برنامه ريزي بيشتر، تلاش و همت مضاعف، مشاركت، عزم، اراده و خرد جمعي است.

وي ادامه داد: پرداختن به سواد آموزي امري سخت و دشوار و نيازمند كار و تلاش جمعي و بي وقفه است و اين ضرورت را مي طلبد تا با روشنگري قشر كم سواد و بيسواد اين احساس نياز به آموختن را در آنها زنده كرد، تا بتوان به اهداف و نتايج مطلوب دست يافت.

خادمي اضافه كرد: آموزش و پرورش رودان در تلاش است با همت، فعاليت بيشتر، برنامه ريزي دقيق، استفاده حداكثري از ظرفيت ها و توانمندي ها و پيگيري هاي مستمر و مداوم؛ زمينه دستيابي به اهداف پيش بيني شده سواد آموزي را بيش از پيش هموار نمايد.

وي با بيان اينكه امروزه مبارزه با بيسوادي و ريشه كني آن يك اولويت اساسي در نهضت سواد آموزي است و جهت گيري و تلاش متوليان امر در راستاي تحقق اين مهم مي باشد بر استفاده از توانمندي و ظرفيت تمامي دستگاه ها در جهت ايجاد مشوق براي توسعه امر آموزش و مقابله با بيسوادي در جامعه تاكيد كرد.

خادمي با اشاره به شرايط و مشكلات خاص فراروي افراد بيسواد؛ تحقق اهداف و برنامه ها در راستاي باسواد كردن افراد بازمانده از تحصيل را در گرو تلاش، وحدت، همدلي و همراهي مسوولان، جلب مشاركت و گسترش دامنه حمايت ها ي آنان از نظام تعليم و تربيت دانست.

وي در پايان از وحدت، همراهي و همدلي فرماندار رودان، بخشداران، دهياران و شوراهاي اسلامي و نقش اثر بخش و انكارناپذير آنان در شناسايي و جذب بيسوادان در دوره هاي سوادآموزي قدرداني كرد.

هم اكنون يك هزار و 635 فرد بيسواد در رده سني 10 تا 49 سال در شهرستان رودان وجود دارد. ك/3

7196/6048