۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۹:۴۶
کد خبر: 81675077
T T
۰ نفر
امام جمعه مشهد: گروه مذاكره كننده كشورمان از حقوق ملت ايران دفاع مي كنند

مشهد - ايرنا - امام جمعه مشهد گفت: گروه مذاكره كننده كشورمان در نتيجه درايت و رهنمودهاي حكيمانه ولي فقيه در مذاكرات هسته اي مقاومت و از حقوق مسلم ملت ايران دفاع مي كنند.

آيت الله سيداحمد علم الهدي روز سه شنبه در برنامه تفسير قرآن كريم و عزاداري ايام شهادت حضرت علي(ع) در مهديه مشهد افزود: مردم پاي خط قرمزهاي ترسيم شده رهبر معظم انقلاب در مذاكرات هسته اي ايستادگي كرده و هيچ فردي با هيچ سياستي توانايي جا به جايي اين خطوط قرمز را ندارد.

وي گفت: معاندان در جنگها و يا برخوردهاي سياسي با تنگ كردن عرصه و نشانه گرفتن نقاط ضعف مسلمانان به دنبال شكست آنها هستند ولي خداوند نقاط ضعف مسلمانان را به قدرتي در برابر دشمنان تبديل مي كند.

امام جمعه مشهد افزود: دشمنان در فتنه سال 1388 نقاط ضعف ما را نشانه گرفته بودند ولي با وحدت و انسجام ميليوني در محكوميت جنايتها و سياستهاي خصمانه اشان روبرو شدند و براي هميشه تصور تجاوز در برابر ملت ايران را از سر بيرون كرد.

وي در ادامه گفت: بر هم زدن موازنه قدرت و ايجاد شرايط غيرقابل پيش‌ بيني براي پيروزي مومنان، القا رعب و وحشت در قلوب كفار، كوچك كردن قدرت دشمن در برابر بينش مومنان و اتصال دلهاي رزمندگان اسلام از محورهاي مهم نصرت خداوند براي افرادي است كه در راه خدا با كفار و دين ستيزان مقابله مي كنند.

آيت الله علم الهدي افزود: نصرت پروردگار متعال غيرقابل پيش بيني و حركت در مسير انقلاب اسلامي به مثابه كوهنوردي و ممكن است در برخي مواقع قدرت در اختيار معاندان قرار داشته باشد اما در هر صورت حركت براي مسلمانان به سمت بالا و پيروزي است.

وي با اشاره به آيات سوره محمد(ص) گفت: ابزار تثبيت گامهاي انسانها در اين عرصه تبعيت از ولايت و مهم آن است كه انسان ثبات قدم خود را در اين عرصه از دست ندهد.

امام جمعه مشهد افزود: آيه هاي قرآن بيانگر راهبردي براي وضع كنوني ما است كه مردم با تبعيت از اهل بيت(ع) به ثبات قدم و مقاومت در برابر دشمنان دست يابند.

وي ادامه داد: امروز در نسل سوم انقلاب چهره‌هايي را از نوع رزمندگان دفاع مقدس مشاهده مي كنيم و ايستادگي و مقابله اين نسل با دين ‌ستيزان محكمتر از نسلهاي گذشته است‌.

آيت الله علم الهدي گفت: نسل سوم انقلاب در حالي كه در زمان دفاع مقدس و پيروزي انقلاب نبودند امروز بگونه‌اي با دين ‌ستيزان مقابله مي‌كنند كه موجب تحرك نسل اول و دوم انقلاب مي شوند.ك/2

2095/1858