امام جمعه مشهد: ثبات معیشتی مردم باید در اولویت قرار گیرد

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: اولویت مسئولان دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه باید آن باشد که ثبات معیشتی مردم برقرار شود که از توسعه اقتصادی اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: دولت تاکنون اقدامات وسیعی در خصوص ثبات و توسعه اقتصادی انجام داده و دیپلماسی اقتصادی رئیس جمهور به این مهم کمک زیادی کرده است.

وی اضافه کرد: با وجود این اقدام صریح و مقتدرانه مسئولان برای تنظیم بازار به ویژه نسبت به کالاهای اساسی ضرورت دارد تا مردم به ثبات معیشتی که نیاز زندگی روزمره آنان است دست یابند.

امام جمعه مشهد عدم ثبات قیمتها را بزرگترین مصیبت دانست و گفت: مردم ما به ویژه اقشار آسیب پذیر باید نسبت به این که بدانند سفره و خانه امروزشان، فردا نیز برقرار است خیال آسوده ای داشته باشند لذا مسئولان سعی کنند مردم را در یک زندگانی آرام نگه دارند.

علم الهدی هدایت نقدینگی ها به سمت تولید توسط دولت و مردم را ضروری دانست و افزود: اگر نقدینگی ها در جامعه به جای رفتن به سمت کالاهای سودآور توهمی به سمت تولید هداست شود اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: بنا به فرمایش رهبر انقلاب، تولید، ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است و در صورت رونق تولید، کار و کارگر ارزش پیدا می کند، اشتغال عمومی فراهم و بیکاری به تدریج کم می شود و هدایت نقدینگی ها به سمت تولید ثبات اقتصادی را نیز به همراه دارد.

امام جمعه مشهد گفت: دستگاه های اجرایی مسئول هم باید تلاش کنند امکانات را فراهم کنند تا نقدینگی ها به سمت بخش تولید هدایت یابد.

علم الهدی به اقدامات رسانه ای در اعلام عمومی آمارهای اقتصادی اشاره و اظهار کرد: اگر رسانه ها بخواهند دائما آمار دروغ پخش کنند یا هر چه می شنوند را پخش کنند نظام معیشتی مردم را برهم می زنند.

وی اضافه کرد: اگر امروز مردم ثبات معیشتی نداشته باشند و در خصوص زندگی شان اختلال فکری پیدا کنند، نظام در معرض خطر قرار می گیرد و پخش اخبار دروغ یا رسانه ای نکردن واقعیات بزرگترین حرکت برای تضعیف نظام و مقابله با آن است.

امام جمعه مشهد گفت: رسانه ها در جریان اقتصاد و معیشت مردم بسیار کمک کننده هستند و می توانند جلوی هر شایعه باطلی را بگیرند و تا اندازه ای مشکلات مردم را مطرح کنند اما نه این که مردم را ملتهب نمایند بلکه بیان مشکلات از سوی آنها باید به نحوی باشد که به سمت رفع مشکل پیش رود.

علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت مصرف و هزینه را از سوی مردم ضروری دانست و گفت: هم اینکه درآمد خانواده ای بیشتر می شود، سطح هزینه ها نیز به همان نسبت افزایش می یابد که این امر بزرگترین عامل از بین برنده معیشت آن خانواده است.

وی ادامه داد: مدیریت مصرف و هزینه به دست مردم و داشتن مصرف متعارف جهاد است و بزرگترین اثر را در زندگی مردم خواهد داشت.

امام جمعه مشهد به شرایط کم آبی و گاه بی آبی شهر مشهد اشاره و بیان کرد: به طور قطع بی آبی زندگی را برای همه ما سخت خواهد کرد لذا باید در شرایط دشوار کنونی که منابع آبی به حداقل رسیده، مدیریت مصرف آب را جدی بگیریم.

علم الهدی افزود: مسئولان هم باید سعی کنند مانع از مصارف بی رویه آب در برخی بخشها مانند استخرهای ویلاها شوند و مردم هم اگر مصرف آب را تا ۴۰ درصد کاهش دهند، خواهیم توانست تابستان را بدون مشکل زیاد پشت سر بگذاریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha