روز جهاني قدس فرصتي براي اتحاد مسلمانان در برابر رژيم صهيونيستي است

مشهد-ايرنا-نايب رييس اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: روز جهاني قدس فرصتي براي اتحاد مسلمانان كشورهاي اسلامي در برابر رژيم صهيونيستي است.

حجت الاسلام حسين سبحاني نيا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: روز جهاني قدس از ابتكارات امام خميني(ره) و هدف از اعلام آن اين است كه موضوع فلسطين به عنوان قبله اول مسلمانان از ذهن ملت هاي مسلمان جهان هيچ گاه دور نشود.

وي اظهار كرد: ظرفيت جهاني قدس اين روزها از اين جهت بسيار زياد است كه رژيم اشغالگر قدس با گذشت بيش از چندين سال هنوز بر جنابات گذشته اش اصرار دارد و همچنان شاهد بي خانماني ملت مظلوم فلسطين و تشديد جنايت هاي متعدد برعليه افراد بي دفاع و بي گناه هستيم.

نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اهميت قدس شريف و ضرورت دفاع از ملت مظلومي كه بيش از 60 سال از خانه و كاشانه خود آواره شده اند نمايان مي شود، افزود: دنياي استكبار سعي مي كند موضوع مهم فلسطين را در جهان اسلام به فراموشي بسپارد.

وي تاكيدكرد: توجه دادن مردم مسلمانان جهان به مسئله فلسطين و ضرورت حمايت از آن امري حياتي و ضروري است بنابراين نامگذاري اين روز از دلايلي است كه مانع از پاك شدن قبله اول مسلمانان از ذهن ها و افكار عمومي مي شود.

اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس روز قدس را روز بيدار باش براي دولت ها و كشورهاي اسلامي دانست و اظهار كرد: حضور آحاد مردم و ملت هاي مسلمان در روز قدس پاسخي به نداي بنيانگذار كبير انقلاب و دفاع از ملت مظلوم و آزادي قدس شريف است .

وي گفت: قدس و فلسطين هميشه زنده است و تا زماني كه اين سرزمين آزاد شود و در اختيار خود مردم فلسطين قرار گيرد برگزاري راهپيمايي روز قدس بايد ادامه يابد و نبايد اجازه داد به فراموشي سپرده شود.

وي با تاكيد بر اينكه آگاه سازي افكار عمومي از جنايات بشري رژيم صهيونيستي اهميت زيادي دارد، بيان كرد:اطلاع رساني و فرهنگ سازي براي آزادي قدس شريف و دفاع از ملت مظلوم فلسطين تنها بخشي از انجام وظايف مسلمانان است.

حجت الاسلام سبحاني نيا با بايد اينكه رژيم صهيونيستي كه به درستي غده سرطاني در خاورميانه نامگذاري شده، امروز بدترين جنايات بشري را رقم مي زد و از مقررات بين المللي هم تمكين نمي كند، افزود: فشار افكار عمومي ملت هاي آزاده مي تواند نقش مهمي در انزواي اين غده سرطاني داشته باشد.ك/3

7496/1211