۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۸
کد خبر: 81676438
T T
۰ نفر
كارفرمايان گيلاني بيش ازدوهزار ميلياردريال به تامين اجتماعي بدهكارند

رشت - ايرنا - مديركل تامين اجتماعي گيلان از بدهكاري بيش از دو هزار و 290 ميليارد ريالي كارفرمايان به تامين اجتماعي استان خبر داد.

به گزارش ايرنا، جميل حق پرست روز پنجشنبه به مناسبت هفته تامين اجتماعي در نشست خبري در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان گيلان در رشت افزود: بر اساس بيلان صادره سال 93 ، بيش از 35 هزار كارفرماي مديون در گيلان بيش از دو هزار و 290 ميليارد ريال به تامين اجتماعي استان بدهكار هستند.

وي با بيان اين كه تامين اجتماعي بزرگترين سازمان بيمه گر اجتماعي است، اظهار كرد: اين سازمان با تكيه بر اصل سه جانبه گرايي با رويكردي اقتصادي اجتماعي ارائه دهنده انواع متنوعي از تعهدات از قبل از تولد تا پس از مرگ است.

وي بيان كرد: گستره تعهدات بلندمدت مشتمل بر انواع مستمري هاي بازنشستگي ، از كارافتادگي و بازماندگان، تعهدات كوتاه مدت شامل غرامت دستمزد ايام بيماري، غزامت ايام بارداري، كمك هزينه ازدواج ، كمك هزينه كفن و دفن ، هزينه سفر بيمار، كمك هزينه وسايل پزشكي (اروتز و پروتز) و مقرري بيمه بيكاري در كنار ارايه خدمات درماني مستقيم در مراكز ملكي به صورت رايگان و غيرمستقيم در مراكز طرف قرارداد عمده ترين بخش هاي تعهداتي سازمان تامين اجتماعي است.

حق پرست تامين اجتماعي را پيش شرط ، ابزار كليدي و هدف اساسي هر برنامه توسعه دانست و خاطر نشان كرد: سازمان تامين اجتماعي به صورت عمومي و غيردولتي اداره مي شود و تامين منابع آن از محل حق بيمه هاي پرداختي بيمه شدگان و كارفرمايان است.

وي در ادامه ضريب نفوذ بيمه اي در استان گيلان را 45 درصد عنوان و تصريح كرد: در زمان حاضر، 374 هزار و 833 نفر بيمه شده اصلي شامل بيمه شده اجباري، حرف و مشاغل آزاد، قاليباف و صنايع دستي، بيمه شده توافقي، اختياري، راننده ، كارگر ساختمان و مقرري بگير بيمه بيكاري تحت پوشش تامين اجتماعي گيلان هستند.

حق پرست با بيان اين كه 97 هزار و 837 مستمري بگير شامل بازنشسته، از كارافتاده و بازماندگان با افراد تحت تكفل آنها تحت پوشش تامين اجتماعي گيلان هستند، يادآور شد: در مجموع يك ميليون و 137 هزار و 834 نفر در استان تحت پوشش تامين اجتماعي قرار دارند.

مديركل تامين اجتماعي استان گيلان از پرداخت بيش از سه هزار و 200 ميليارد ريال انواع تعهدات بلندمدت طي سه ماه نخست امسال در بخش بيمه اي خبر داد و اظهار كرد: در خرداد ماه بيش از 30 هزار ليست حق بيمه به صورت اينترنتي توسط كارفرمايان ارسال و بيش از 90 هزار فيش حق بيمه توسط بيمه شدگان، دريافت شده است.

وي در ادامه به برگزاري برنامه هاي مختلف در هفته تامين اجتماعي اشاره و يادآور شد: حضور گسترده مديران و پرسنل تامين اجتماعي در راهپيمايي روز جهاني قدس و نمازجمعه، نشست مشترك با شركاي اجتماعي شامل كانون هاي بازنشستگي، تشكل هاي كارگري و مجامع كارفرمايي، بازديد از آسايشگاه معلولان و سالمندان، ديدار با خانواده هاي شاهد و ايثارگر خانواده تامين اجتماعي از جمله اين برنامه هاست.

19 تا 25 تيرماه هفته تامين اجتماعي نامگذاري شده است. ك/2

7286/2007