۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۵۱
کد خبر: 81676763
T T
۰ نفر
تاكيد تشكلها و اقشار شيعه و سني خواف بر حضور گسترده در راهپيمايي روز قدس

مشهد - ايرنا - تشكلها و اقشار مختلف شيعه و سني شهرستان خواف در استان خراسان رضوي با صدور اطلاعيه هايي بر حضور گسترده مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس تاكيد كردند.

در اين اطلاعيه ها كه نسخه اي از آن عصر پنجشنبه به ايرنا نمابر شده از قشرهاي مختلف مردم خواسته شده است با حضور گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس از مردم مظلوم فلسطين حمايت نموده و خشم و انزجار خود را از رژيم غاصب صهيونيستي اعلام دارند.

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شهرستان خواف در اطلاعيه خود آورده است: روز جهاني قدس روز به اهتزاز در آمدن پرچم اسلام و پيروزي حق بر كفر و عرصه نمايش وحدت، انسجام و اتحاد اسلامي و حمايتهاي همه جانبه امت اسلامي از آرمانهاي فلسطين و قدس شريف است كه هر ساله به دست تواناي ملت ايران بر قله اقتدار به نمايش گذاشته مي شود تا هر روز ستوني از ستونهاي سست استكبار فرو ريزد.

جامعه روحانيت و حوزه هاي علميه اهل سنت شهرستان خواف هم در اطلاعيه خود آورده است: قدس سرزمين اسراء و معراج و قبله نخست مسلمين و خواستگاه و مدفن اكثر انبياء الهي سالهاي متمادي است كه به دست رژيم غاصب صهيونيستي با حمايت مستكبرين غصب شده و اين رژيم ستمهاي غير قابل وصفي را در حق مردم مظلوم فلسطين روا مي دارد.

اين اطلاعيه مي افزايد: امروز دنيا شاهد هزاران بي حرمتي و جنايت بر اين ملت و شهادت همه روزه مجاهدان و يتيم شدن فرزندان، بيوه شدن زنان، تخريب منازل مسكوني در فلسطين است و اين شمه اي از تعدي و تجاوز رژيم اشغالگر قدس و حاميانش مي باشد.

در بخش ديگر اطلاعيه مزبور آمده است: خطر يهوديت صهيوني متوجه تمام جهان و از جمله مسلمانان است و رژيم اشغالگر قدس بر هيچ منطق ديني و اخلاقي استوار نيست.

شهرداري و شوراي اسلامي شهر خواف هم در بيانيه خود آورده است: ملت ايران در روز جمعه به نداي منادي بزرگ اسلام در روزگار ما حضرت امام خميني (ره) پاسخي در خور توجه مي دهند و هم صدا با مسلمانان ساير كشورها بار ديگر رژيم غاصب و نامشروع صهيونيستي را محكوم و بر حقوق مسلم فلسطينيان از جمله حق حاكميت آنان بر سرزمين خود تاكيد مي كنند.

اين بيانيه مي افزايد: مردم هميشه در صحنه خواف در پرتو رهنمودهاي روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و سياستهاي دولت تدبير و اميد در روز جهاني قدس به مقابله با رژيم اشغالگر قدس بر مي خيزند و به كشورهاي حامي اين رژيم ثابت مي كنند كه فلسطين همچنان مساله اصلي دنياي اسلام است.

در بيانيه امام جمعه و مدرسين حوزه علميه خليل آباد و ائمه جماعات منطقه بالاخواف هم آمده است: جايگاه و اهميت مسجد الاقصي به عنوان قبله نخست مسلمين با استناد به آيات قرآن و فرمايشات رسول گرامي اسلام (ص) واضح و آشكار است و ظلم و ستمي كه بر مردم فلسطين مي رود اهميت و موضوع و مسووليت عمومي مسلمانان را در دفاع از اين ستم ديدگان مضاعف كرده است.

اين بيانيه مي افزايد: ائمه جمعه و جماعات و مدرسين حوزه علميه خليل آباد و مردم منطقه بالاخواف بار ديگر نداي رهبر فقيد انقلاب امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب را در حمايت از اين بقعه مبارك و انزجار از رژيم نژاد پرست و غاصب صهيونيستي لبيك مي گويند.

صادر كنندگان اين بيانيه تاكيد كردند كه با حضور در راهپيمايي روز قدس همدردي خود را با مردم مظلوم فلسطين و انزجار خود را از كشتار مردم بي دفاع در كشورهاي كويت، يمن، سوريه و عراق اعلام كرده و رهبران و گروههاي درگير اين كشورها را به توقف اين فتنه كور دعوت مي كنند.

مديريت و مدرسان حوزه علميه قرآن تشتيفان خواف نيز در اطلاعيه خود استقامت و پايداري در راه آرمانهاي انساني و امور متعالي را از والاترين آموزه هاي مكتب حيات بخش اسلام دانسته و افزودند: فرجام نيك در هر امري جز با استقامت و پايداري حاصل نمي شود.

در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: سرزمين قدس به عنوان نمايه اي از حق همچنان آماج تعدي رژيم غاصب صهيونيستي قرار دارد و معيار براي تشخيص جبهه آزادي حق جويي در مقابل اسارت و الحاد است و آنان كه در راه پيروزي فلسطين و آزادي قدس مي كوشند در جبهه حق و آنان كه در مقابل آن هستند به طور يقين در جبهه باطل قرار دارند.

بنابر اين اطلاعيه مردم آزادي خواه و حق جوي شهرستان خواف دوشادوش روحانيت امسال هم پرشورتر از سالهاي قبل در روزي كه به تدبير بنيانگذار فقيد انقلاب روز قدس نامگذاري شده در حمايت از آرمانهاي حق جويان عالم و از جمله سرزمين قدس و منويات رهبر معظم انقلاب به پا مي خيزند و با حضور دشمن شكن خويش نقشه هاي دشمنان ايمان و آزادگي و وحدت جهان اسلام را نقش بر آب مي كنند.

راهپيمايي روز جهاني قدس همزمان با ساير نقاط كشور و ديگر كشورهاي اسلامي در 175 نقطه از استان خراسان رضوي برگزار مي شود.

شهرستان 110 هزار نفري خواف در استان خراسان رضوي در ۲۵۰ كيلومتري جنوب شرقي مشهد و هم مرز با كشور افغانستان است./1

2095/ 6053