۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۲
کد خبر: 81677298
T T
۰ نفر
امام جمعه سقز:تنها راه نجات قدس از دست دين دشمنان،اتحاد مسلمانان است

سنندج - ايرنا - امام جمعه سقز با بيان اينكه هر وقت مسلمانان با اراده راسخ در برابر صهيونيست ها ايستاده اند، قدس به آغوش اسلام بازگشته است گفت: تنها راه نجات قدس از دست اشغالگران و دين دشمنان، اتحاد مسلمانان است.

به گزارش ايرنا ماموستا عبدالرحمان حسين زاده در مراسم پاياني راهپيمايي روز جهاني قدس در سقز افزود: روز قدس به حقيقت روز اسلام است و بيت المقدس و قدس شريف فقط به رهبري واحد اسلامي براي هميشه آزاد خواهد شد.

وي اضافه كرد: روز قدس روز تعيين سرنوشت مردم مظلوم فلسطين ، روز حمايت از مظلومان عالم و روزي است كه آزادگان عالم در گستره اسلام اراده كرده اند تا نهضت بيداري جهاني و موج هايي تازه و دلهاي حق طلبان را اميدي تازه بخشند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به تاريخ آزادي سرزمين بيت المقدس اشاره و بيان كرد:در بهار سال 16 هجري كه از سوي اسرائيل و نصارا اشغال شده بود ، اراده الهي بر اين قرار گرفت كه بيت المقدس توسط مسلمين از دست دشمنان آزاد شود.

سخنران راهپيمايي روز قدس سقز ادامه داد: در 27 رجب سال 583 هجري هم توسط رهبر بزرگ مسلمانان صلاح الدين ايوبي، قهرمان بزرگ كُرد اين سرزمين مقدس آزاد شد و از سال 1976 اسرائيل دوباره آنرا غصب كرد.

در پايان اين راهپيمايي كه با تجمع در ميدان قدس آغاز و از خيابان جمهوري اسلامي به سمت ميدان جمهوري اسلامي به عنوان مكان تجمع نهايي ادامه يافت، بندهاي قطعنامه سراسري هشت ماده اي قرائت شد و راهپيمايي كنندگان با سردادن شعارهاي انقلابي و فريادهاي الله اكبر آن را تائيد كردند.

در اين راهپيمايي فرماندار، نماينده مردم سقز و بانه در مجلس، مسئولان وكاركنان ادارات، روحانيان، خانواده هاي شاهد و ايثارگر، بسيجيان، بازاريان ،اصناف و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

راهپيمايي روز جهاني قدس در صاحب سقز هم با حضور مردم دو بخش 'زيويه' و' امام 'با سخنراني امام جمعه اين شهر برگزار شد.

سقز در 190 كيلومتري شمال غربي سنندج واقع شده است.ك/2

7249/1904