۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۵
کد خبر: 81677575
T T
۰ نفر
امام جمعه نوشهر: روز قدس روز حمايت از مظلومان است

نوشهر ـ ايرنا ـ امام جمعه نوشهر با اشاره به اينكه از مظلوم حتي اگر كافر باشد بايد حمايت كرد گفت: روز قدس روز حمايت از مظلومان است و اختصاص به شيعه يا سني ندارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت‌الاسلام 'محمود مشايخ' در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته افزود: شما مردم شريف در اين روز گرم و آفتابي و با دهان روزه راهپيمايي كرديد و علاوه بر شهر نوشهر، در سه منطقه ديگر از اين شهرستان يعني كُجُور و پول و صلاح الدين كلا نيز راهپيمايي انجام شد.

وي اظهار داشت: اين گام برداشتن در راه حمايت از مظلوم، در پيشگاه خداوند ثبت مي‌شود و مطابق قرآن كريم، آنچه موجب خشم كفار مي‌شود نوعي عمل صالح است.

امام جمعه نوشهر يادآور شد: صهيونيست‌ها در اين سي و چند سال خيلي تلاش كردند تا روز قدس را محو كنند ولي با درايت امام و ملت، اين قصد آنان محقق نشده است.

مشايخ گفت: اسرائيل با هدف انتقام‌گيري از مسلمانان، گروه‌هاي تكفيري را تقويت مي‌كند و آنچه به نام داعش و جبهه النصره و نظاير آن مي‌بينيم، محصول تفكر صهيونيستي است.

وي ادامه داد: از اين سو، آل سعود كه نرم‌افزار وايبر را به دليل ماهيت صهيونيستي در كشورش ممنوع كرده است، از خلبانان اسرائيلي براي بمباران ملت مظلوم يمن استفاده مي‌كند.

امام جمعه نوشهر، تأكيد كرد: آل سعود در واقع همان خط اسرائيل را دنبال مي‌كند و بيش از 100 روز است كه در يمن مسلمانان را مي‌كشد.

مشايخ اظهار داشت: آن‌ها جنگ را در ماه رجب شروع كردند كه از ماه‌هاي حرام است و حتي در زمان جاهليت، حرمت آن نگه داشته مي‌شد.

وي با اعلام اين‌كه مردم يمن با مقاومت خود، آل سعود را روسياه كردند گفت: اكنون در برخي از مناطق عربستان، مردم براي رسيدن به حقوق خود با نيروهاي دولتي درگيري‌هايي پيدا كرده‌اند.

امام جمعه نوشهر راه حل مساله فلسطين را برگزاري همه‌پرسي فراگير در اين كشور ذكر كرد و گفت: مبارزه با اسرائيل فقط جنبه نظامي ندارد بلكه در حوزه‌هاي سياسي و اقتصادي نيز بايد با اين رژيم جعلي مبارزه كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به 21 تير كه روز عفاف و حجاب نام‌گذاري شده است اظهار داشت: شايسته نيست كه ما در شب قدر، قرآن و آيات حجاب و عفاف را بر سر بگذاريم ولي در جامعه آن را رعايت نكنيم. ك/2.

7517/6097