وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بر اهميت كنفرانس سياست براي فرهنگ و فرهنگ براي سياست تاكيد كرد

تهران – ايرنا- وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار وزير فرهنگ ارمنستان بر اهميت كنفرانس سياست براي فرهنگ و فرهنگ براي سياست تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از سفارت جمهوري اسلامي ايران در ايروان، علي جنتي پس از ورود به ارمنستان باهاسميك پوغوسيان وزير فرهنگ ارمنستان در وزارت فرهنگ ارمنستان ديدار و گفت وگو كرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با همتاي ارمني خود روابط فرهنگي دو جانبه را بررسي كردند.

جنتي كه قرار است فردا در همايش سياست براي فرهنگ و فرهنگ براي سياست سخنراني كند،گفت:اين كنفرانس موضوعي بسيار مهم است كه در زماني بسيار مهم برگزار مي شود.

وي خاطرنشان كرد:متاسفانه حوادث منطقه و افراطي گري مذهبي لزوم برگزاري چنين كنفرانسي را كه با همكاري وزارت فرهنگ ارمنستان و يونسكو با شركت وزراي فرهنگ چند كشور برگزار مي شود، را بيان مي كند.

در ادامه جنتي با بيان توافقات صورت گرفته در جريان سفر سال گذشته وزير فرهنگ ارمنستان اجرايي شدن آنها را يك به يك بررسي كرد.

همچنين دراين ديدار درباره ساخت فيلم مشترك سينمايي، گسترش گردشگري بين دو كشور، برگزاري هفته فرهنگي توسط دو كشور در كشور مقابل، ترجمه و انتشار كتاب هاي فارسي به زبان ارمني و همچنين ارمني به فارسي، كمك به يكديگر براي حفظ ميراث فرهنگي بحث و توافق به عمل آمد.

شبس**1708/1547