۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۸:۴۷
کد خبر: 81679323
T T
۰ نفر

فرماندار كرمان خواستار افزایش كیفیت آرد شد

۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۸:۴۷
کد خبر: 81679323
فرماندار كرمان خواستار افزایش كیفیت آرد شد

كرمان - ایرنا - فرماندار كرمان خواستار افزایش كیفیت آرد تولیدی براساس استانداردهای روز شد.

به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی فرمانداری كرمان محمدعلی توحیدی در بازدید چند ساعته از كارخانه آردسازی و تعدادی از واحدهای نانوایی شهر كرمان وضعیت آرد و طبخ نان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی در حالی كه معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار و مدیركل غله استان نیز حضور داشتند ابتدا با حضور در كارخانه آرد صاحب الزمان (عج) ضمن بازدید از پروسه تبدیل گندم به آرد و آزمایشگاه كارخانه بر رعایت هرچه بیشتر نكات بهداشتی تاكید كرد و گفت: یكی از مولفه های سلامت مردم رعایت بهداشت در بحث آرد و نان است.

فرماندار كرمان افزود: از آنجا كه نان یكی از اقلام ضروری سبد غذایی شهروندان است و آرد و نان نیز قابل ضد عفونی كردن نیست باید در پروسه تبدیل گندم به آرد بهداشت به نحو كامل رعایت شود و ما در این زمینه مسئول هستیم.

مدیركل غله استان نیز با توضیحاتی در خصوص وضعیت كنونی گندم، آرد و نان استان كرمان، سیلوی ذخیره سازی كارخانه صاحب الزمان (عج) را دو هزار و 500 تن، تولید آرد كارخانه در 24 ساعت را 150 تن و سبوس گیری را 13،5 درصد اعلام كرد.

نژادبیگلری گفت: استان كرمان رتبه چهارم ذخیره سازی گندم در سالجاری در كشور را دارد.

فرماندار كرمان در ادامه با حضور در چندین واحد نانوایی سطح شهر از مراحل پخت نان، بهداشت واحدهای نانوایی و كیفیت نان تولیدی بازدید كرد و با اشاره به نقش مردم در نظارت گفت: مشاركت مردم در گزارش دهی و مطالبه كیفیت مطلوب تر می تواند در بالا رفتن كیفیت و بهداشت واحدهای نانوایی موثر باشد.

توحیدی خاطرنشان كرد: انشاء الله با راهكارهایی كه در دستور كار داریم و با همكاری مسئولین دستگاه های دست اندركار شاهد پخت و عرضه نان با كیفیت و شرایط بهتری خواهیم بود.

3028