۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۱
کد خبر: 81682448
T T
۰ نفر
شماربيمه شدگان تامين اجتماعي كهگيلويه وبويراحمد پنج درصد افزايش يافت

گچساران - ايرنا - مديركل تامين اجتماعي كهگيلويه و بويراحمد گفت: شمار بيمه شدگان تامين اجتماعي در اين استان نسبت به سال گذشته پنج درصد افزايش يافته است.

عباس نورمحمدي روز سه شنبه به مناسبت هفته تامين اجتماعي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 45 درصد از جمعيت كهگيلويه و بويراحمد زير پوشش خدمات بيمه تامين اجتماعي هستند.

وي اظهار كرد: 89هزار بيمه شده اصلي و خانواده آنها با جمعيت 287هزار نفر از خدمات بيمه تامين اجتماعي اين استان بهره مند هستند.

مديركل تامين اجتماعي كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: جمعيت زيرپوشش تامين اجتماعي كشور 40 ميليون نفر است كه شش دهم درصد آن در اين استان سكونت دارند.

نورمحمدي با اشاره به اين كه شش درصد از ميانگين كشوري عقب هستيم تصريح كرد: افزايش تعداد بيمه شدگان به 50 درصد جمعيت از برنامه هاي اين سازمان در كهگيلويه و بويراحمد است.

وي اظهار كرد: 40درصد از آسيب ديدگان حوادث كار در اين استان كارگران ساختماني هستند كه اين امر زيرپوشش بيمه قرار دادن اين افراد را ضروري كرده است.

وي گفت: تا پايان ارديبهشت امسال پنج هزار و 941 كارگر ساختماني اين استان زيرپوشش بيمه اجتماعي قرار گرفته است.

وي افزايش خدمات درماني براي بيمه شدگان و مكانيزه شدن خدمات را از سياست هاي اين سازمان دانست و افزود: از هفته دولت امسال كارت هاي الكترونيكي جايگزين دفترچه هاي بيمه اجتماعي مي شود.

وي ابراز داشت: اين طرح افزون بركاهش هزينه ها نقش اثرگذاري در صرفه جويي در وقت بيمه شدگان خواهد داشت.

نورمحمدي از احداث مجتمع تجاري چهارطبقه شامل پاركينگ طبقاتي، رستوران وفضاي بازي كودك با همكاري اين سازمان و موسسه اقتصادي كوثر در شهر ياسوج خبر داد و گفت: مراحل مقدماتي اجراي اين طرح در سازمان مركزي در حال اجراست.

نورمحمدي از پرداخت يكهزار و 111 ميليارد ريال مطالبات كوتاه مدت بيمه شدگان اين استان در سال 93 خبر داد.

مديركل تامين اجتماعي كهگيلويه و بويراحمد ابراز داشت: در سال 93 يكهزار و 800 ميليارد ريال از مطالبات اين سازمان وصول و دو هزار و 300 ميليارد ريال هزينه شد.

وي با اشاره به خودكفا بودن اين سازمان و اين كه بخشي از پرداخت هاي تامين اجتماعي كهگيلويه و بويراحمد به دليل وصول نشدن به موقع مطالبات از دستگاه هاي اجرايي دولتي و خصوصي با استفاده از تسهيلات بانكي دولتي پرداخت مي شود از بدهكاران اين سازمان خواست با پرداخت به موقع حق بيمه نيروي كار خود مسير خدمات رساني به بيمه شدگان تامين اجتماعي را هموارتر كنند.

19 تا 25 تيرماه هفته تامين اجتماعي نامگذاري شده است.

استان كهگيلويه و بويراحمد با حدود 700 هزار نفر جمعيت در جنوب غربي ايران قرار دارد.

8143/1662