۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۳
کد خبر: 81683307
T T
۰ نفر

توافق هسته ای و سرخوردگی رژیم صهیونیستی !

۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۳
کد خبر: 81683307
توافق هسته ای و سرخوردگی رژیم صهیونیستی !

تهران – ایرنا – با اعلام توافق هسته ای صورت گرفته میان ایران و 5+1 مسوولان رژیم صهیونیستی دربهت و حیرت فرورفته و چاره ای جز مشاهده برباد رفتن آرزوهای خود ندارد.

چنانكه برمی آید تنها مخالف توافق هسته ای ایران با 5+1 و یا حداقل تنها مخالف صریح و روشن آن، رژیم صهیونیستی است، اما مسوولان این رژیم غاصب امروز تمام رویاهای خود را برای سنگ اندازی در مسیر مذاكرات بر باد رفته می بینند.

صهیونیست ها بارها آشكارا اعلام كردند از هیچ اقدامی برای سنگ اندازی در مسیر یك توافق احتمالی كوتاهی نمی كنند، اما اكنون دریك سردرگمی بی انتها گیر افتاده اند.

هرچند كه مسوولان رژیم صهیونیستی همواره تلاش می كنند خود را دارای یك وزن سیاسی قابل توجه در معادلات بین المللی نشان دهند، این بار با یك سرخودرگی شدید نزد افكار عموی و اقشار مختلف این رژیم روبه رو شده اند، به طوری كه صحنه داخلی این رژیم شاهد اتهام زنی گروه ها و افراد مختلف به یكدیگر است.

به گزارش پایگاه عربی 21، برخی از فعالان صهیونیست از صبح سه شنبه هجوم گسترده ای را علیه توافق آغاز كرده و تلاش های خود را بر شعله ور كردن صحنه سیاسی آمریكا برای مخالفت با این توافق به كاربسته اند.

مسوولان رژیم صهیونیستی در آخرین دست و پازدن های خود برای تاثیرگذاری احتمالی بر توافق هسته ای، سخنانی بر زبان می رانند كه نشان دهنده میزان خشم و نارضایتی آن ها از این توافق است.

معاون وزیرخارجه رژیم صهیونیستی توافق هسته ای را تسلیم شدن ابرقدرت ها در مقابل ایران توصیف كرد كه تهدیدی برای بشریت به شمار می رود!

پایگاه روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز سه شنبه به نقل از زیپی هاتوولی نوشت: اسراییل تمام تلاش خود را برای ناكام گذاشتن توافق و جلوگیری از اجرای آن به كار می گیرد.

وی اضافه كرد: این كار از طریق دیپلماسی و تبلیغات رسانه ای در داخل آمریكا دنبال می شود.

مری رگو وزیر فرهنگ این رژیم نیز توافق هسته ای را تهدیدی برای بشریت خواند و از جهان آزاد خواست كه اجازه اجرای آن را ندهد.

از سوی دیگر نخبگان مخالف و چپگرای این رژیم هجومی شدید را علیه نتانیاهو آغاز كردند و او را مسوول دستیابی طرف های مذاكره كننده به توافق دانستند.

شلی یاچیموویچ رییس سابق حزب كار رژیم صهیونیستی نیز گفت: دستیابی طرف ها به توافق به این معناست كه نتانیاهو در به شكست كشاندن این مذاكرات ناكام مانده است، هر چند كه انرژی بسیاری از بخش نظامی، اقتصادی و انسانی را برای تخریب این مذاكرات صرف كرد.

برخی از كارشناسان چپگرا نیز خواستار كناره گیری نتانیاهو شدند، زیرا وی در تخریب توافق میان ایران و 5+1 ناكام مانده است.

یائیرلبید رییس حزب «ییش عتید» نیزگفت: نتانیاهو باید از این شكست درس لازم را بگیرد و سریع تركناره گیری كند.

كارشناسان و تحلیلگران صهیونیست نیز نتانیاهو نخست وزیر را مسوول اصلی این شكست دانستند و او را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

بن كاسبیت تحلیلگر روزنامه صهیونیستی معاریو نیز در مقاله ای توافق هسته ای را نتیجه طبیعی رفتار بی هدف و اقدامات كور نتانیاهو دانست.

كاسبیت افزود: شكست نتانیاهو نتیجه مشاوره های میلیاردر یهودی آمریكایی تندرو «شلدون الدسلون» و «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریكا است.

اما روزنامه هاآرتص در شماره روز سه شنبه خود نوشت كه تنها چاره باقیمانده نتانیاهو برای تخریب این توافق، توسل به اكثریت جمهوریخواه كنگره آمریكا برای تصویب نكردن آن است.

این روزنامه نوشت كه نتانیاهو می داند كه رییس جمهوری آمریكا قبل از رفع تحریم های ایران خود را به عرضه این توافق بر كنگره ملتزم می داند و دفتر نتانیاهو تماس های خود را با جمهوری خواهان كنگره آغاز كرده است.

از سوی دیگر «حامی شلف» كارشناس مسایل سیاسی اسراییلی در نیویورك نتانیاهو را ازهرگونه اقدام برای تبانی با سران حزب جمهوریخواه آمریكا به دلیل امكان به خطر افتادن منافع راهبردی اسراییل برحذر داشت.

شلف در مقاله ای كه روز سه شنبه در روزنامه هاآرتص به چاپ رساند گفت: حتی اگر جمهوریخواهان كنگره مانع تصویب این توافق شوند، این موضوع به ایجاد یك جبهه گسترده ضد اسراییلی در آمریكا منجر خواهد شد.

وی افزود: هر اقدام نتانیاهو در این باره به یكپارچه شدن صف دمكرات ها پشت سر اوباما منجر می شود و با این كار روابط آمریكا با اسراییل به شدت و به شكل بی سابقه ای آسیب خواهد دید.

خاورم**6116**1144