۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۱
کد خبر: 81688884
T T
۰ نفر
كشته شدن 2 تن در حمله تروريستي بوكوحرام به شمال نيجريه

تهران – ايرنا – شاهدان و يك منبع بيمارستاني در شمال نيجريه گفتند: دستكم 2 نفر در حمله انتحاري روز دوشنبه با يك خودروي بمب گذاري شده به يك پاسگاه ايست و بازرسي نيروهاي امنيتي در حومه شهر داماتورو مركز ايالت يوبه، جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از بائوچي در نيجريه، اين پاسگاه ايست و بازرسي در امتداد يك بزرگراه اصلي قرار دارد كه شهرهاي داماتورو و مايدوگوري مركز ايالت ناآرام بورنو را به هم وصل مي كند.

عناصر گروه تروريستي بوكوحرام اغلب با بمب به اين جاده و روستاهاي واقع در امتداد آن حمله مي كنند.

همچنين ارتش نيجر روز يكشنبه از هلاكت 31 تروريست در عمليات گسترده ضد بوكوحرام در خاك اين كشور در پاسخ به حمله ماه ژوئن (خرداد/تير) اين گروه تروريستي، خبر داد.

عناصر گروه تروريستي بوكوحرام در ماه ژوئن گذشته در حملاتي به خاك نيجر، 15 نفر را به قتل رسانده و بيش از 50 نفر ديگر را زخمي كردند.

همچنين در حمله روز جمعه تروريست هاي بوكوحرام به يك پايگاه نظامي ارتش چاد، 19 تن از عناصر اين گروه و يك نظامي كشته شدند.

به گفته يك مقام امنيتي چاد، شماري از تروريست ها بامداد جمعه به يك پايگاه نظامي ارتش نزديك درياچه چاد حمله كردند و در پي واكنش نيروهاي ارتش چاد، به خاك نيجريه گريختند.

بوكوحرام از زمان بيعت با داعش در ماه مارس (اسفند/فروردين) با الگو برداري از شيوه اين گروه در پيام هايش، خود را با عنوان ولايت غرب آفريقا معرفي مي كند.

تروريست هاي بوكوحرام فعاليت خود را در سال 2009 در خاك نيجريه آغاز كردند و از آن زمان تاكنون بيش از 15 هزار نفر در حملات تروريستي اين گروه در غرب آفريقا كشته شده اند.

يك ميليون و 500 هزار تن نيز در حملات تروريستي 6 سال اخير گذشته اين گروه در كشورهاي نيجريه، نيجر و چاد در غرب آفريقا، بي خانمان شده است.

نيجريه در قالب يك نيروي ضربت مشترك با نيجر، چاد و كامرون در حال مبارزه با تروريست هاي بوكوحرام است.

خاورم**1486**1144
۰ نفر