۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳
کد خبر: 81689639
T T
۰ نفر
حضور نمایندگان ایران در كنفرانس جهانی كتابداری

تهران-ایرنا- مدیر كل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اسناد و كتابخانه ملی با تایید خبر حضور نمایدگان ایران در كنفرانس جهانی كتابداری (ایفلا) گفت: این سازمان برای حضور نویسندگان و نمایندگان كشورمان در این كنفرانس بین المللی از آنها حمایت خواهد كرد.

امین عارف‌ نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار كتاب و ادبیات ایرنا،‌ با بیان آنكه امسال نیز مانند سال های گذشته كارشناس و نویسندگانی از كتابخانه ملی مقالات و آثار خود را برای حضور در كنفرانس ایفلا به دبیرخانه این رخداد ارسال كرده اند، افزود: در صورت پذیرفته شدن آنها، سازمان اسناد و كتابخانه ملی برای حضور این افراد حمایت هایی از آنها به عمل خواهد آورد اما تاكنون مشخص نشده كه آیا مقالات نویسندگان ایرانی در كنفرانس جهانی كتابداری پذیرفته شده است یا خیر.

وی ادامه داد: همه ساله كارشناسان كشورمان برای حضور در كنفرانس اجلاس جهانی كتابداری (ایفلا) و یا اجلاس جهانی آرشیو (ایكا) آثار و مقالات خود را ارسال می كنند اما درباره نفرات و مقالات برگزیده و اینكه چه كسانی قصد حضور در این رخدادهای بین المللی در سال جاری را دارند، تاكنون اطلاعاتی اعلام نشده است.

مدیركل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اسناد و كتابخانه ملی اظهار كرد: البته نباید از خاطر دور داشت كه پیشتر نیز شاهد بودیم نام تعدادی از كارشناسان كشورمان برای حضور در این رخدادها اعلام شده بود اما به سبب هزینه بسیار بالای حضور افراد در این كنفرانس ها خود افراد از حضور انصراف داده اند اما به هر حال سازمان كتابخانه ملی در حد توانایی خود حمایت هایی را از این افراد برای حضور به عمل خواهد آورد.

هشتاد و یكمین كنفرانس بین المللی كتابداری (ایفلا) از 15 تا 21 آگوست 2015 میلادی برابر با 24 تا 30 مرداد ماه سال جاری (1394) در كیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.

شعار امسال این كنفرانس «كتابخانه ‌های پویا؛ دسسترسی، توسعه و تحول» است و هر ساله در این اجلاس، پژوهشگرانی از كشورمان - اغلب اعضا و كارشناسان سازمان اسناد و كتابخانه ملی - با ارائه مقالاتی مرتبط با موضوعات اعلام شده در فراخوان، مشاركت می‌ كنند.

پیشتر اعلام شده بود كه در كنفرانس ایفلا در سال 2015 میلادی محمدكریم صابری و فاطمه پازوكی مقاله ‌ای مشترك با عنوان مقایسه وضعیت كتابخانه ‌های عمومی ایران با استاندارد- های ایفلا، رضا خانی ‌پور مقاله‌ای با عنوان كتابخانه‌ ملی و آرشیو جمهوری اسلامی ایران: یك مدل نشر كتابخانه ‌ای پویا و محبوبه قربانی نیز با مقاله ‌ای تحت عنوان همكاری در مورد مفهوم تكنولوژی ایران در دسترسی، توسعه و انتقال اطلاعات برای حضور رد این كنفرانس به دبیرخانه آن ارسال كرده بودند.

فراهنگ**9266**1027
۰ نفر