۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۳۷
کد خبر: 81690189
T T
۰ نفر
كشتی كمك های غذایی سازمان ملل در بندر عدن یمن پهلو گرفت

تهران - ایرنا - سخنگوی برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام كرد كه یك كشتی حامل كمك های غذایی این نهاد روز سه شنبه در بندر عدن یمن پهلو گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، محموله این كشتی برای تامین غذای 180 هزار نفر برای یك ماه كافی است.

عدن و دیگر استان های جنوبی یمن تا حد زیادی از كمك های غذایی سازمان ملل محروم شده اند و گفته می شود كه تقریبا 13 میلیون نفر در این مناطق در وضعیت بحرانی به سر می برند.

در همین حال، «پیتر اسمردون» سخنگوی برنامه جهانی غذا گفت: كشتی پهلو گرفته در بندر عدن، نخستین كشتی اجاره ای این نهاد است كه از زمان آغاز درگیری ها در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین ماه) در این بندر پهلو می گیرد.

وی افزود: كشتی های اجاره شده بیشتری برای حمل غذا و سوخت بیشتر، آماده عزیمت به عدن هستند.

برنامه جهانی غذا هفته گذشته برای وارد كردن كاروانی از كامیون های حامل مواد غذایی به استان عدن مذاكراتی انجام داد، اما در عین حال خبر داد كه پهلو گرفتن كشتی به دلیل بالا گرفتن درگیری در اطراف این منطقه بندری، غیرممكن است.

سخنگوی برنامه جهانی غذا از طرف های درگیر در یمن خواست امكان توزیع كمك های غذایی از كشتی این نهاد و همچنین از سرگیری مبادلات تجاری را كه به گفته وی تنها راه برای تامین نیازهای غذایی مردم یمن است، فراهم كنند.

وی افزود: سازمان ملل نمی تواند این شكاف را پر كند، بلكه این شكاف تنها از طریق بخش تجاری با امكان واردات مواد غذایی به كشور و توزیع آن، پر می شود.

دفتر هماهنگی كمك های انساندوستانه سازمان ملل نیز اعلام كرده است كه با تدوام حملات هوایی عربستان و از كار افتادن مخازن آب آشامیدنی منطقه خور مكسر شهر عدن، 500 هزار نفر از مردم این شهر از دسترسی به آب آشامیدنی و غذا محروم شده اند.

ساكنان شهر عدن در جریان حملات و درگیری های یمن بیش از هر شهر دیگری با كمبود شدید وسایل، تجهیزات و امكانات بهداشتی و درمانی روبه رو شده اند.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان از فروردین ماه سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند.

بر اثر این حملات تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مسكونی در یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و كودك كشته و زخمی شده اند.

خاورم**9109**1010