۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۱۳
کد خبر: 81690325
T T
۰ نفر
مدیر شركت ذوب آهن اصفهان: راهبرد این شركت تولید محصولات جدید و متمایز است

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل شركت ذوب آهن اصفهان گفت: راهبرد این شركت تولید محصولات جدید ، متمایز با محصولات سایر رقبا و قابل استفاده در صنایع مختلف است.

به گزارش ایرنا، اردشیر سعد محمدی روز سه شنبه در مجمع عمومی عادی سالیانه شركت ذوب آهن اصفهان ، اظهاركرد: برای نخستین بار فولاد A900 جهت تولید ریل، تیرآهن فوق سبك، آرك معادن و میلگردهای ترمكسی در این شركت تولید شد.

وی ادامه داد: تیرآهن پهن بال به عنوان محصولی جدید در ساختمان سازی به عنوان محصولی با مزیت های زیاد هم اكنون در شركت ذوب آهن اصفهان تولید می شود.

مدیرعامل شركت ذوب آهن اصفهان اضافه كرد: باتوجه به ركود بازار و تعدد رقبا با تولید محصولات مشابه راهبرد ما این است تا به تولیدات محصولات جدید كه رقبا تولید نمی كنند، روی آوریم.

سعد محمدی در خصوص پروژه های جدید شركت ذوب آهن اصفهان نیز گفت: پروژه ریل ملی، پروژه ریخته گری شماره پنج، طرح گوگرد زدایی از چدن مذاب و پروژه تصفیه هوای كنورتور و طرح استفاده از پساب تصفیه خانه زرین شهر از جمله پروژه های در دست اقدام این شركت است.

وی میزان صادرات ذوب آهن اصفهان طی سه ماه نخست سالجاری را 247 هزار تن محصولات فولادی و آهن اعلام كرد و گفت: این شركت تنها تولید كننده فولاد به روش كوره بلند است درحالیكه تمامی مجموعه های سازنده فولاد در كشور به روش احیا مستقیم كار می كنند.

سعد محمدی با بیان اینكه در سال قبل 3.7 میلیون تن فولاد وارد كشور شده است، خاطرنشان كرد: بیشترین درصد رشد تولید در بین شركت های سازنده فولاد كشور را ذوب آهن اصفهان به خود اختصاص داد.

وی ضعف در عملكرد شركت ذوب آهن در زمینه بازریابی و فروش محصولات را رد كرد و گفت: با اینكه در سال 93 ركود بازار، جدی تر از قبل شده بود اما فروش محصولات شركت ذوب آهن اصفهان در بخش داخلی 17 درصد و در بخش صادرات 56 درصد نسبت به سال 92 افزایش یافت.

مدیرعامل شركت ذوب آهن اصفهان اضافه كرد: دولت با قرار دادن تعرفه واردات فولاد برای جلوگیری از آسیب بیشتر تولیدكنندگان داخل تلاش خود را انجام داد اما به رغم این تلاش ها ما بدنبال افزایش تعرفه واردات فولاد بمنظور تقویت این صنعت هستیم.

به گفته وی در سال 2011 با وجود تولید 10 میلیون تن فولاد، مقدار مصرف آن به ازای هر نفر 277 كیلوگرم بود و با وجود افزایش تولید فولاد در سال 2014 به 16 میلیون تن، میزان مصرف در كشور 219 كیلوگرم به ازای هر نفر كاهش یافت.

وی با بیان اینكه با درنظر گرفتن افزایش قیمت ذغال سنگ و سنگ آهن رقابت با خارج بسیار سخت است ، افزود: به عنوان مثال سود بانكی در چین برای یك واحد صنعتی یك درصد است درحالیكه در ایران نقدینگی از بانكها با سود حدود 30 درصد به دست می آید و به دشواری تولید و فروش می افزاید.

مدیرعامل شركت ذوب آهن اصفهان درباره ورق فولادی تولید شده در مجتمع فولاد مباركه و مقایسه آن با محصولات ذوب آهن اصفهان گفت: مهمترین بستر محصولات فولاد مباركه صنعت خودروسازی داخلی است كه 61 و نیم درصد رشد داشته اما ساختمان سازی به عنوان اصلی ترین بستر فروش محصولات ذوب آهن، جذابیت و سود سالهای قبل را ندارد و به همین دلیل بازار عرضه ذوب آهن محدودتر شده است.

سعد محمدی با اشاره به اینكه پیشرفت طرح های عمرانی كشور نیز به بالای 80 درصد رسیده و دوره مصرف میلگرد و تیرآهن در آنها نیز به پایان رسیده است ، گفت: این موضوع نیز در كاهش فروش محصولات تاثیر دارد.

مدیرعامل شركت ذوب آهن اصفهان ادامه داد: پروژه مسكن مهر نیز بازاری برای میلگرد و تیرآهن ذوب آهن اصفهان بود كه این پروژه نیز مراحل نهایی خود را طی می كند.

به گفته سعد محمدی طبق برنامه ریزی ها برای سال 1404 میزان تولید فولاد كشور باید به 55 میلیون تن برسد.

وی با اشاره به روند رشد تولید ذوب آهن در چند سال گذشته، افزود: طی چند سال گذشته رشد تولید در ذوب آهن اصفهان 19 درصد، فولاد مباركه سه درصد و فولاد خوزستان منفی سه درصد بوده است.

مدیرعامل شركت ذوب آهن اصفهان سود انباشته این شركت را یك میلیارد و 900 میلیون تومان اعلام كرد و گفت: هزینه های این شركت در بخش درمان در سال قبل 55 میلیارد تومان بوده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه شركت ذوب آهن اصفهان روز سه شنبه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

ذوب آهن اصفهان در 30 كیلومتری غرب اصفهان و در شهرستان لنجان قرار دارد.

این شركت تولید كننده محصولات فولادی از جمله آهن، تیرآهن، مفتول، میلگرد و محصولات شیمیایی از جمله كك و سولفات آمونیم است.

پ / 6020/ 2093