به گزارش ايرنا، اردشير سعد محمدي روز سه شنبه در مجمع عمومي عادي ساليانه شركت ذوب آهن اصفهان، اظهاركرد: براي نخستين بار فولاد A900 جهت توليد ريل، تيرآهن فوق سبك، آرك معادن و ميلگردهاي ترمكسي در اين شركت توليد شد.
وي ادامه داد: تيرآهن پهن بال به عنوان محصولي جديد در ساختمان سازي به عنوان محصولي با مزيت هاي زياد هم اكنون در شركت ذوب آهن اصفهان توليد مي شود.
مديرعامل ذوب آهن اصفهان اضافه كرد: باتوجه به ركود بازار و تعدد رقبا با توليد محصولات مشابه راهبرد ما اين است تا به توليدات محصولات جديد كه رقبا توليد نمي كنند، روي آوريم.
سعد محمدي در خصوص پروژه هاي جديد شركت ذوب آهن اصفهان نيز گفت: پروژه ريل ملي، پروژه ريخته گري شماره پنج، طرح گوگرد زدايي از چدن مذاب و پروژه تصفيه هواي كنورتور و طرح استفاده از پساب تصفيه خانه زرين شهر از جمله پروژه هاي در دست اقدام اين شركت است.
وي ميزان صادرات ذوب آهن اصفهان طي سه ماه نخست سالجاري را 247 هزار تن محصولات فولادي و آهن اعلام كرد و گفت: اين شركت تنها توليد كننده فولاد به روش كوره بلند است در حاليكه تمام مجموعه هاي سازنده فولاد در كشور به روش احيا مستقيم كار مي كنند.
سعد محمدي با بيان اينكه سال قبل 3.7 ميليون تن فولاد وارد كشور شد، خاطر نشان كرد: بيشترين درصد رشد توليد در بين شركت هاي سازنده فولاد كشور را ذوب آهن اصفهان به خود اختصاص داد.
وي ضعف در عملكرد شركت ذوب آهن در زمينه بازريابي و فروش محصولات را رد كرد و گفت: با اينكه در سال 93 ركود بازار، جدي تر از قبل شده بود اما فروش محصولات شركت ذوب آهن اصفهان در بخش داخلي 17 درصد و در بخش صادرات 56 درصد نسبت به سال 92 افزايش يافت.
مديرعامل ذوب آهن اصفهان اضافه كرد: دولت با قرار دادن تعرفه واردات فولاد براي جلوگيري از آسيب بيشتر توليدكنندگان داخل تلاش خود را انجام داد اما با وجود اين تلاش ها ما بدنبال افزايش تعرفه واردات فولاد بمنظور تقويت اين صنعت هستيم.
به گفته وي در سال 2011 با وجود توليد 10 ميليون تن فولاد، مقدار مصرف آن به ازاي هر نفر 277 كيلوگرم بود و با وجود افزايش توليد فولاد در سال 2014 به 16 ميليون تن، ميزان مصرف در كشور 219 كيلوگرم به ازاي هر نفر كاهش يافت.
وي با بيان اينكه با درنظر گرفتن افزايش قيمت ذغال سنگ و سنگ آهن رقابت با خارج بسيار سخت است ، افزود: به عنوان مثال سود بانكي در چين براي يك واحد صنعتي يك درصد است درحاليكه در ايران نقدينگي از بانكها با سود حدود 30 درصد به دست مي آيد و به دشواري توليد و فروش مي افزايد.
مديرعامل شركت ذوب آهن اصفهان درباره ورق فولادي توليد شده در مجتمع فولاد مباركه و مقايسه آن با محصولات ذوب آهن اصفهان گفت: مهمترين بستر محصولات فولاد مباركه صنعت خودروسازي داخلي است كه 61 و نيم درصد رشد داشته اما ساختمان سازي به عنوان اصلي ترين بستر فروش محصولات ذوب آهن، جذابيت و سود سالهاي قبل را ندارد و به همين دليل بازار عرضه ذوب آهن محدودتر شده است.
سعد محمدي با اشاره به اينكه پيشرفت طرح هاي عمراني كشور نيز به بالاي 80 درصد رسيده و دوره مصرف ميلگرد و تيرآهن در آنها نيز به پايان رسيده است ، گفت: اين موضوع نيز در كاهش فروش محصولات تاثير دارد.
مديرعامل ذوب آهن اصفهان ادامه داد: پروژه مسكن مهر نيز بازاري براي ميلگرد و تيرآهن ذوب آهن اصفهان بود كه اين پروژه نيز مراحل نهايي خود را طي مي كند.
به گفته سعد محمدي طبق برنامه ريزي ها براي سال 1404 ميزان توليد فولاد كشور بايد به 55 ميليون تن برسد.
وي با اشاره به روند رشد توليد ذوب آهن در چند سال گذشته، افزود: طي چند سال گذشته رشد توليد در ذوب آهن اصفهان 19 درصد، فولاد مباركه سه درصد و فولاد خوزستان منفي سه درصد بوده است.
مديرعامل ذوب آهن اصفهان سود انباشته اين شركت را يك ميليارد و 900 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: هزينه هاي اين شركت در بخش درمان در سال قبل 55 ميليارد تومان بوده است.
مجمع عمومي عادي ساليانه شركت ذوب آهن اصفهان روز سه شنبه در اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد.
ذوب آهن اصفهان در 30 كيلومتري غرب اصفهان و در شهرستان لنجان قرار دارد.
اين شركت توليد كننده محصولات فولادي از جمله آهن، تيرآهن، مفتول، ميلگرد و محصولات شيميايي از جمله كك و سولفات آمونيم است.
پ / 6020/ 2093/1772
مديرعامل ذوب آهن اصفهان: راهبرد اين شركت توليد محصولات جديد و متمايز است
۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۲۹
کد خبر:
81690331
اصفهان- ايرنا- مديرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: راهبرد اين شركت توليد محصولات جديد، متمايز با محصولات ساير رقبا و قابل استفاده در صنايع مختلف است.