۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۶
کد خبر: 81691150
T T
۰ نفر
همايش فرصت هاي سرمايه گذاري بستر توسعه روابط تجاري ايران و قزاقستان است

ساري - ايرنا - استاندار مازندران گفت: برپايي نمايشگاه جمهوري اسلامي در آكتائو و برگزاري همايش فرصت هاي سرمايه گذاري بيانگر عزم جدي ايران و قزاقستان براي بهره گيري مناسب از ظرفيت ها و توسعه مناسبات تجاري و اقتصادي است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي استانداري مازندران، ربيع فلاح در همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در آكتائو قزاقستان خواستار تشكيل كميته ويژه براي بررسي راهكارهاي مناسب براي توسعه مبادلات تجاري و اقتصادي مازندران و منگستائو شد.

وي دراين همايش با قدرداني از استاندار منگستائو و سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در آكتائو گفت: جمهوري اسلامي ايران حضور در كشورهاي همسايه را زمينه اي براي تقويت دوستي و همدلي و صلح و امنيت منطقه مي داند و در اين راستا حضور موثر و تاثيرگذار فعالان اقتصادي و تجاري در كشور دوست و همسايه سبب تقويت ارتباطات علمي، فرهنگي، صنعتي و تجاري مي شود.

وي ادامه داد: قزاقستان به عنوان يك كشور دوست همواره در كنار جمهوري اسلامي بوده است و براي افزايش سطح مبادلات دو جانبه همت بلند همه فعالان اقتصادي و بازرگانان را مي طلبد.

استاندار مازندران گفت: به نظر مي رسد با وجود بنادر مناسب در مازندران و قزاقستان و تكميل پروژه خط آهن قزاقستان - تركمنستان - ايران زمينه تقويت همكاري ها فراهم شده و اين خط آهن دسترسي قزاقستان را به آب هاي آزاد تسهيل كرده است.

وي افزود : به همين دليل انتظار داريم بخش هاي دولتي و خصوصي دو طرف با همكاري نزديكتر و گسترده تر صفحه اي جديد در روابط و همكاري دو جانبه باز كنند.

استاندار مازندران تصريح كرد: مازندران و قزاقستان فرصت هاي سرمايه گذاري ارزشمندي دارند و مازندران با عنايت به ظرفيت ها و قابليت هاي ممتاز مي تواند در زمينه صدور محصولات كشاورزي و دامي، ماشين آلات و تجهيزات، پرورش دام و طيور، احيا و نوسازي باغات، پرورش طيور و آبزيان، گردشگري سلامت و توريسم درماني، حمل ونقل و ترانزيت كالا و صدور خدمات فني، مهندسي و عمراني حضور شايسته در قزاقستان داشته باشد.

ربيع فلاح تاكيد كرد: از سوي ديگر طرح ها و برنامه هاي توسعه اي كشور قزاقستان در حوزه صنعتي و عمراني با توجه به نرخ رشد اقتصادي آن فرصت بي نظيري را براي شركت ها و فعالان اقتصادي ايران و مازندران فراهم كرده است.

وي ابراز اميدواري كرد برپايي اينگونه نمايشگاه ها و همايش ها زمينه افزايش حجم مبادلات تجاري دو كشور و استان را فراهم كند .

استاندار مازندران همچنين گف: همانطور كه رييس جمهوري اسلامي ايران در سفر به قزاقستان اراده دو طرف را افزايش ميزان مبادلات دو كشور تا پنج برابر در آينده اعلام كرد ما هم انتظار داريم تجار و فعالان اقتصادي مازندران و منگستائو با تلاش بيشتر و همكاري گسترده تر سهم خود را در تحقق اين سياست و رويكرد جمهوري اسلامي ايفا كنند.

استاندار مازندران همكاري همه جانبه دولت جمهوري اسلامي را براي افزايش سطح همكاري ها متذكر شد و گفت: راه اندازي خط پروازي ساري و آكتائو در كنار خط ريلي و دريايي مي تواند زيرساخت هاي لازم را براي توسعه همكاريها مهيا كند.

وي خواستار تشكيل كميته ويژه براي بررسي راهكارهاي مناسب براي توسعه مبادلات تجاري و اقتصادي مازندران و منگستائو شد و گفت از وضع موجود و حجم مبادلات راضي نيستيم و انتظار ما ازبخش خصوصي فراتر از اين هاست و بخش خصوصي با توجه به تاكيد رييس جمهوري اسلامي ايران و سياست دولت همت خود را براي توسعه صادرات جزم كند.

نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در آكتائو قزاقستان روز سه شنبه با حضور استاندار مازندران افتتاح شد و تا دوم مردادماه داير خواهد بود.ك/1

6097/ 1650
۰ نفر