۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81692034
T T
۰ نفر
منطقه حفاظت شده نوروزلوی میاندوآب به بهانه احداث پیست تخریب شد

مهاباد ـ ایرنا ـ رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب از تخریب بخشی از منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلوی این شهرستان به بهانه احداث پیست موتورسواری خبر داد.

اكبر محمدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخریب منطقه حفاظت شده توسط یك دستگاه لودر متعلق به شهرداری میاندوآب صورت گرفت كه ماموران یگان حفاظت این اداره بلافاصله پس از آگاهی به منطقه عزیمت و فعالیت آن را متوقف كردند.

وی گفت: قرار بوده با هماهنگی هیات موتورسواری شهرستان میاندوآب در این منطقه بدون انجام هرگونه هماهنگی پیست موتورسواری احداث شود.

محمدیان یادآوری كرد: در این اقدام دو هزار و 500 متر مربع از اراضی منطقه حفاظت شده نوروزلوی میاندوآب تخریب شد.

محمدیان اضافه كرد: براساس قانون ، هرگونه دخل و تصرف و ساخت و ساز به هر عنوان در اراضی حفاظت شده ممنوع بوده و هر اقدامی باید با هماهنگی و صدور مجوزهای زیست محیطی انجام شود.

وی افزود: با هماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی این شهرستان از فعالیت شهرداری میاندوآب در این منطقه جلوگیری شد و مراتب نقض قانون در محل صورت جلسه و با تشكیل پرونده به مقامات قضایی اعلام شد.

به گزارش ایرنا ، از ابتدای امسال تاكنون 17 مورد تخریب در منطقه حفاظت شده نوروزلوی میاندوآب مشاهده و با عاملان این تخریب ها برخورد قانونی صورت گرفته و پرونده آنها در دستگاه قضایی در جریان است.

منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو با مساحت یك هزار و 200 هكتار جزو مناطق چهارگانه سازمان محیط زیست به شمار می رود.

این منطقه حفاظت شده كه در 45 كیلومتری شهر میاندوآب قرار دارد به علت ویژگی های خاص و منحصر به فرد نظیر پوشش گیاهی مناسب شامل درختان گز ، نیزارها و وجود وحوش اعم از گراز وحشی ، روباه ، گرگ ، خرگوش و انواع پرندگان به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شده است.

رودخانه زرینه رود كه از میان این منطقه حفاظت شده و تالاب موجود در آن عبور می كند همه ساله پذیرای پرندگانی نظیر سنقور ، اردك ، كاكایی و چنگر است.

شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی و 164 كیلومتری مركز استان واقع شده است.

6185/1905/1662
۰ نفر