فرماندار: کمپ گردشگری سد نوروزلوی میاندوآب احیا می‌شود 

مهاباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب گفت: کمپ گردشگری نوروزلوی این شهرستان با ۶۵ واحد مسکونی و دارای منظره زیبا و بکر در جوار سد با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی احیا می‌شود.

علی پیام روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید اخیرش از این کمپ اظهار کرد: قبلا از این‌ واحدها استفاده می شد ولی به جهت اینکه در مقطعی رهاسازی شده اکنون وضعیت مطلوبی ندارند که با بازسازی و مرمت آنها، بهترین ظرفیت برای شهرستان در امر جذب گردشگر ایجاد خواهد شد.

 وی افزود: ۶ باب از این‌ واحدها مرمت شده و مرمت و بازسازی واحدهای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد تا برای اسکان گردشگران مورد استفاده قرار گیرد.  

پیام با اشاره به اینکه مهمانسرای این کمپ دارای ۱۰ اتاق است که به طور کامل بازسازی شده است، گفت: گاز اصلی هم تا محل کمپ لوله‌گذاری شده و نیاز است اداره گاز انشعاب آن را واگذار کند و از بابت سایر تأسیسات هم مشکلی وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب اضافه کرد: کار بازسازی و احیای این محل با فضایی دلنشین بزودی اتمام و به محل گردشگری تبدیل می‌شود.

کمپ نوروزلوی میاندوآب از مناطق ۳۳ گانه ثبت شده نمونه گردشگری در آذربایجان‌غربی است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میاندوآب نیز در این زمینه اظهار کرد: منطقه نمونه گردشگری نوروزلوی میاندوآب به از جمله مناطق ۳۳ گانه گردشگری آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده است.

فاطمه علیزاده بیان کرد: این منطقه دارای کافی‌شاپ، رستوران، مهمانسرا، فضاهای بازی، استخر روباز و دارای بنای تاریخی است که با تاکید مقامات استانی و شهرستانی به ویژه فرماندار شهرستان با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شامل آب منطقه‌ای براساس تفاهم‌نامه وزارت نیرو با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جوار مناطق ساحلی و آبی به منطقه گردشگری تبدیل خواهد شد.

فرماندار: کمپ گردشگری سد نوروزلوی میاندوآب احیا می‌شود 

وی با بیان اینکه با احیای این مکان، مورد استفاده شهروندان و همچنین مسافران قرار می‌گیرد، گفت: کمپ نوروزلو دارای فضای جذاب و خوش آب و هوا است که شهرداری‌ میاندوآب هم در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را باید داشته باشد.

علیزاده یادآور شد: در آینده با هماهنگی امور منابع آب شهرستان فراخوان جذب سرمایه‌گذار در این مکان داده خواهد شد و این مهم به عنوان خواسته فرماندار شهرستان و مطالبه مردم پیگیری خواهد شد چرا که یکی از شاخصه‌های مهم برای توسعه شهرستان، راه‌اندازی مراکز گردشگری است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میاندوآب ادامه داد: این اداره هم به جد این‌مهم را پیگیری خواهد کرد تا در قرن جدید اجرایی و تحقق یابد.  

علیزاده افزود: از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این منطقه مستعد و پرظرفیت گردشگری دعوت می‌کنیم که نسبت به سرمایه‌گذاری در این محل اهتمام داشته باشند.

شهرداری میاندوآب آماده سرمایه‌گذاری در کمپ گردشگری نوروزلو است 

شهردار میاندوآب نیز گفت: شهرداری میاندوآب هم آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در کمپ نوروزلو اعلام می‌کند و اگر آب منطقه‌ای موافقت کند شهرداری می‌تواند در رونق گردشگری این منطقه سرمایه‌گذاری کند تا با ایجاد محیطی آرام به عنوان تفرجگاه مورد استفاده شهروندان و همچنین مسافران قرار گیرد.

بابک قدیمی با اشاره به اینکه فرماندار شهرستان پیگیری و اجرای فرآیند تحقق این مهم را در اسرع وقت مطالبه می‌کند، افزود: اگر این کمپ به شهرداری واگذار شود سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در غیر اینصورت هم باید از ظرفیت بخش خصوصی برای رونق این محل استفاده شود تا از این پتانسیل شهرستان برای بهره‌مندی بیشتر مردم استفاده شود چرا که به مرور از بین می‌رود و باید با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی این‌مهم تحقق یابد.

به گزارش ایرنا، شهرستان میاندوآب همان‌گونه که از نامش پیداست، میان ۲ رودخانه زرینه‌رود (جیغاتی) و سیمینه‌رود (تاتائو) قرار گرفته که شهر آب و قطب کشاورزی و دامداری بوده و دارای هزار و ۱۵۰ هکتار تالاب است.

این شهرستان به دلیل داشتن امتیازها و ویژگی‌های خاص و پتانسیل‌های منحصر به فرد نظیر پوشش گیاهی مناسب شامل درختان گز، نیزارها و وجود حیات وحش اعم از گراز وحشی، روباه، گرگ، خرگوش و انواع پرندگان در سال ۹۸ تصویب و سال ۸۱ آگهی رسمی و از ابتدای سال ۸۵ به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شده‌است.

این تالاب همه ساله پذیرای پرندگانی نظیر سنقور، اردک، کاکایی و چنگر بوده و عبور زرینه‌رود از میان این تالاب باعث شده پس از بررسی و تحقیقات الزام از سوی کارشناسان مربوطه این تالاب به منطقه حفاظت شده تبدیل شده است.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha