۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۵
کد خبر: 81694046
T T
۰ نفر

كودكان و نوجوانان فيلمنامه بنويسند

۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۵
کد خبر: 81694046
كودكان و نوجوانان فيلمنامه بنويسند

تهران - ايرنا - فراخوان ششمين دوره مسابقه فيلمنامه نويسي كودك و نوجوان اعلام شد كه بر اين اساس بنياد سينمايي فارابي از توليد برترين فيلمنامه اين جشنواره حمايت خواهد كرد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا، در راستاي توجه به جايگاه فيلمنامه به عنوان عنصر خلاقانه و اصلي در فيلم‌هاي سينمايي، براي نخستين بار مسابقه طرح و فيلمنامه نويسي سينماي كودك و نوجوان به صورت بين المللي و به عنوان يكي از بخش هاي جنبي بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم­هاي كودكان و نوجوانان برگزار مي‌شود.

بر اساس گزارش مركز ارتباطات و اطلاع رساني جشنواره فيلم كودك و نوجوان، رويكرد اصلي اين مسابقه انتخاب طرح يا فيلمنامه هايي اعم از تاليفي يا اقتباسي براي كودك و نوجوان است كه با توجه به مؤلفه هاي سينمايي بومي، ملي و ارزشي در ساختار و محتوا نوشته شده اند و نويسنده با شناخت كافي از ادبيات و قصه هاي ايراني به توسعه فرهنگ اصيل و عامه ايراني از طريق تقويت فضاهاي فانتزي و تخيلي در سينماي كودك و نوجوان پرداخته است.

طرح و فيلمنامه اي مي تواند در مسابقه شركت كند كه قبلا بر اساس آن فيلمي ساخته نشده باشد و براي طرح و فيلمنامه اقتباسي ذكر نام اصلي اثر، نويسنده و مترجم آن ضروري است.

همچنين در اين فراخوان آمده است؛ كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به آثار اقتباسي برگزيده براساس كتاب هاي چاپ شده از سوي كانون، جوايزي ويژه اهدا خواهد شد و بنياد سينمايي فارابي نيز براساس اولويت هاي فرهنگي خود و شوراي راهبردي و سياستگذاري سينماي كودك، اثر برگزيده بخش مسابقه را خريداري و در مراحل توليد حمايت خواهد كرد.

فيلمنامه نويسان و صاحبان طرح در صورت تمايل براي شركت در اين مسابقه مي توانند طبق شرايط و مقررات، فيلمنامه و طرح هاي خود را به دبيرخانه مسابقه به نشاني تهران خيابان جمهوري اسلامي خيابان سي تير پلاك 75، بنياد سينمايي فارابي، تحويل يا ارسال كنند.

علاقه مندان براي دريافت و تكميل نمونه فرم و ساير اطلاعات مورد نياز مي توانند به سايت جشنواره به نشاني www.icff.ir مراجعه كنند.

فراهنگ**9246**1569
۰ نفر