۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲
کد خبر: 81696771
T T
۰ نفر
دوره زبان فارسي ويژه اساتيد عراقي در مشهد برگزار شد

تهران- ايرنا- دوره تخصصي زبان فارسي ويژه اساتيد عراقي به همت رايزني فرهنگي ايران در بغداد و با همكاري دانشگاه فردوسي مشهد، در محل اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگي ايرنا، با توجه تمايل دانشجويان عراقي براي ادامه تحصيل در مقاطع مختلف تحصيلي در دانشگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران ميزان يادگيري زبان فارسي در نقاط مختلف عراق افزايش يافته است.

در اين راستا و بر مبناي نياز به اساتيد مجرب زبان فارسي و تدريس شيوه‌هاي نوين آموزش زبان فارسي، توافقنامه همكاري ميان رايزني فرهنگي ايران در بغداد و مركز آموزش زبان فارسي به غير فارسي زبانان وابسته به دانشگاه فردوسي مشهد منعقد شد.

براساس اين توافقنامه مقرر شد تا مركز آمورش زبان فارسي به غير فارسي زبانان در زمينه تامين منابع آموزشي و هم چنين برگزاري دوره‌هاي شيوه هاي نوين تدريس زبان فارسي در سطح عراق مشغول فعاليت شود.

از اين رو دوره آموزشي با موضوع شيوه‌هاي تدريس زبان فارسي با حضور و مشاركت اساتيد عراقي زبان فارسي در بغداد برگزار شد و مقرر شد تا دوره‌اي در دانشگاه فردوسي مشهد براي اساتيد عراقي برگزار شود.

بنا براعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، بر مبناي هماهنگي انجام شده ميان رايزني فرهنگي ايران در بغداد با دانشگاه فردوسي مشهد دوره تخصصي 10 روزه از 2 تا 12 مردادماه براي 23 نفر از اساتيد زبان فارسي كه از مناطق مختلف عراق چون بغداد، بصره، نجف، كربلا، ناصريه، اربيل و سليمانيه هستند در دانشگاه فردوسي مشهد برگزار مي شود و اساتيد شركت كننده در اين دوره نخصصي آموزشي با آخرين شيوه‌هاي تدريس زبان فارسي به غير فارسي زبانان آشنا شوند.

اين دوره تاثير بسزايي در افزايش آمادگي و مهارت اساتيد عراقي براي آموزش زبان فارسي در شهرهاي مختلف عراق خواهد داشت.

برگزاري اين دوره آموزشي زبان فارسي به توسعه و گسترش آموزش اين زبان به اقشار مختلف مردم عراق كه علاقه‌مند به يادگيري زبان فارسي هستند كمك شاياني كرده و گامي مهم در راستاي افزايش همكاري‌هاي علمي و دانشگاهي ميان دو كشور در زمينه‌هاي جذب دانشجويان عراقي در دانشگاه‌هاي ايراني، راه‌اندازي كرسي‌هاي زبان فارسي در دانشگاه‌هاي عراق، آشنايي دانشگاه‌ها و مراكز آمورش عالي عراق با منابع موجود آموزشي در نظام آموزش عالي ايران به زبان فارسي، تعامل و تبادل علمي ميان دانشگاه‌هاي ايراني و دانشگاه‌هاي عراقي و برگزاري دوره‌هاي تخصصي به زبان فارسي در سطح دانشگاه‌هاي عراق و ... خواهد بود.

فراهنگ**1355**