۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۲
کد خبر: 81698289
T T
۰ نفر

رقابت دو هزار و 500 دانشجو معلم در المپياد ورزشي

۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۲
کد خبر: 81698289
رقابت دو هزار و 500 دانشجو معلم در المپياد ورزشي

تهران - ايرنا - معاون دانشجويي دانشگاه فرهنگيان گفت: دو هزار و 500 دانشجو معلم دختر و پسر از پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان سراسر كشور در بيست و دومين دوره المپياد ورزشي شركت مي كنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ايرنا، عباس قنبري روز سه شنبه در نشست خبري با بيان اينكه اين رقابت 12 تا 26 مردادماه در پرديس الزهرا و سالن هاي ورزشي شهر زنجان برگزار مي شود، اظهار داشت: مسابقات ورزشي دانشجو معلمان پسر 12 تا 19 مردادماه و دانشجو معلمان دختر 20 تا 26 مردادماه برگزار مي شود.

وي توضيح داد: دانشجو معلمان پسر در هفت رشته فوتسال، واليبال، تكواندو، كشتي آزاد، دو و ميداني، تنيس روي ميز و شنا و دانشجو معلمان دختر در شش رشته فوتسال، واليبال، كاراته، تنيس روي ميز، دو و ميداني و بدمينتون به صورت گروهي و انفرادي به رقابت مي پردازند.

وي اضافه كرد: در 98 پرديس و مراكز آموزش عالي دانشگاه فرهنگيان سراسر كشور 65 هزار دانشجو معلم در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد مشغول به تحصيل هستند كه امكان حضور در اين المپياد براي تمامي دانشجو معلمان فراهم بود.

معاون دانشجويي دانشگاه فرهنگيان با اشاره به اينكه بيش از پنج هزار نفر از اين دانشجو معلمان، دانشجوي رشته تربيت بدني هستند، ادامه داد:‌ از آنجا كه رسالت ما تربيت دانشجو معلماني كوشا، سالم و پويا است تا آنها نيز بتوانند در آينده دانش آموزاني توانمند و شاداب تربيت كنند، اين المپياد با گفتمان تحصيل، تهذيب و ورزش تدارك ديده شده است.

قنبري يادآورشد: به منظور اعتبار بخشي بر فرآيند اين المپياد ورزشي كميته 14 گانه اي با نظارت كارشناسان و استادان برجسته تشكيل شده است تا توانمندي هاي استاني و ملي به هم پيونده زده شده و المپيادي در خور و شايسته وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگيان برگزار شود.

وي افزود: در اين المپياد كه همراه با ايرانگردي و آشنايي با اماكن تاريخي و مناظر ديدني زنجان است، آموزه هايي همچون نظم پذيري، كار گروهي، هدف دار بودن، احترام به قوانين و پيشكسوتان و تلاش براي ايجاد نشاط در زندگي نيز به دانشجو معلمان آموزش داده مي شود.

معاون دانشجويي دانشگاه فرهنگيان خاطرنشان كرد: همچنين استعدادهاي برتر دانشجو معلمان در رشته هاي مختلف اين المپياد ورزشي شناسايي مي شود تا آنان بتوانند در مسابقات ملي و كشوري و حتي بين المللي حضور فعال داشته باشند.

مدير كل تربيت بدني دانشگاه فرهنگيان نيز در اين نشست اظهار داشت: اين المپياد اولين رقابت ورزشي از زمان شكل گيري دانشگاه فرهنگيان است و زمينه اي فراهم شده تا شركت كنندگان در اين رقابت امتيازاتي كسب كنند.

فرشته شهيدي افزود: قرار است امتيازاتي براي دانشجو معلمان برگزيده براي اعزام به ديگر مسابقات ورزشي در نظر گرفته شود.

وي يادآورشد: اين المپياد علمي، فرهنگي و ورزشي به تمامي شركت كنندگان تقديرنامه اهدا مي كند همچنين به اين دانشجو معلمان گواهي ضمن خدمت داده خواهد شد.

فراهنگ ** 1883 ** 1569
۰ نفر