۶ مرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۰۳
کد خبر: 81699074
T T
۰ نفر

بازدید باستان شناسان چینی ازمناطق تاریخی شیروان

۶ مرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۰۳
کد خبر: 81699074
بازدید باستان شناسان چینی ازمناطق تاریخی شیروان

بجنورد- ایرنا- گروه باستان شناسایی چینی عصر روز سه شنبه از برخی مناطق تاریخی شیروان در خراسان شمالی بازدید كردند.

به گزارش ایرنا این گروه شامل پروفسور ژانگ مسئول آكادمی تاریخ چین و پروفسور شوئی استاد دانشگاه نانجیك و محقق به همراه یكی از دانشجویان این كشور و معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی بودند كه ضمن بازدید چند ساعته با مناطق تاریخی شیروان نیز آشنا شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان در این بازدید گفت: تاكنون 42 اثر تاریخی شهرستان شیروان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

محمد سیاح با شاره به تپه ارگ نادری این شهرستان كه نقش مهمی در جذب گردشگر دارد اظهار كرد: این شهرستان در قیاس با سایر حوزه های فرهنگی، اجتماعی و مدنی استان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده كه دارای صدها اثر تاریخی و میراث فرهنگی و طبیعی ثبت شده یا نشده است.

وی با بیان اینكه این شهرستان از ظرفیت ها و توانمندی بالایی برخوردار است و دارای پنج منطقه نمونه گردشگری است گفت: برای استفاده درست از این توانمندی باید آمادگی لازم را بری بازدید گردشگران، بهره وری و عبرت از تاریخ و فرهنگ و یك سری امكانات و شرایط فراهم كنیم.

وحدتی معاون میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز گفت: در بازدید 10 روزه باستان شناسان چینی از محوطه های تاریخی، مقدمات آغاز فعالیت های كاوش باستان شناختی بعد از تفاهم، آغاز خواهد شد.

شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 كیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.ك/2

7186/ 6042
۰ نفر