۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۳۵
کد خبر: 81700449
T T
۰ نفر

پنجمين پايگاه بهداشتي شهر كنگاور افتتاح شد

۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۳۵
کد خبر: 81700449
پنجمين پايگاه بهداشتي شهر كنگاور افتتاح شد

كرمانشاه - ايرنا - پنجمين پايگاه بهداشتي و درماني شهري روز چهارشنبه در خيابان امام حسين (ع) كنگاور راه اندازي شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا مدير مركز بهداشت و درمان كنگاور در آيين آغاز به كار اين پايگاه گفت: تشكيل و توسعه پايگاه بهداشتي، درماني كنگاور تكاليف برنامه تحول نظام سلامت است و پايگاه بهداشتي خيابان امام حسين (ع) با زيربناي 280 متر مربع با خدمات مراقبت هاي اطفال و بارداري، تنظيم خانواده و واكسيناسيون در اين منطقه راه اندازي شده است.

طاهره خزايي افزود: اين پايگاه 12 هزار و 500 نفر از جمعيت محلات باغ جميله، خرمنجا و خيابان امام حسين (ع) را تحت پوشش مراقبت هاي اوليه سلامت قرار مي دهد.

وي اظهار كرد: دسترسي آسان و كاهش هزينه هاي ساكنان اين مناطق در قبال سلامت و برقراري عدالت در ارايه خدمات بهداشتي از مزاياي راه اندازي اين پايگاه است.

مدير مركز بهداشت و درمان كنگاور افزود: سند چشم انداز كشور در حوزه بهداشت و درمان اهداف مترقي دارد و راهبردهاي اين سند در وزرات بهداشت و درمان حداكثر امكانات بهداشتي و درماني را براي آحاد مردم فراهم مي كند.

وي اظهار كرد: با اجراي برنامه تحول سلامت از سال گذشته و حمايت مسوولان ارشد كشور از آن، ارتقاي رضايت مندي مردم از دريافت خدمات بهداشت و درمان حاصل شد.

خزايي در پايان گفت: اين برنامه با هدف ارتقاي شاخص سلامت، رضايت مندي گيرنده هاي خدمات بهداشتي و درماني، عدالت در سلامت، بهبود كيفيت و كنترل خدمات سلامت، اصلاح رفتار گيرنده هاي خدمات و شيوه خريد خدمات اجرا شد كه نتايج مطلوبي را در برداشت.

شهرستان كنگاور با جمعيتي افزون بر 82 هزار نفر در ورودي و شرق استان كرمانشاه واقع شده و شهر كنگاور داراي پنج پايگاه بهداشتي، درماني در نقاط مختلف شهر است كه به جمعيت 55 هزار نفري اين شهر خدمات سلامت ارائه مي دهند.

7447/8066