نگاه فدراسيون جهاني و آسيايي به بدمينتون ايران اميدوار كننده است

زنجان - ايرنا - رييس فدراسيون بدمينتون ايران گفت: نگاه فدراسيون بدمينتون جهاني و آسيايي به اين رشته ورزشي كشورمان خوب و بسيار اميدوار كننده است.

محمدرضا پوريا پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: توجه به بحث جوان گرايي در بدمينتون و جا افتادن اين نگرش در آسيا، نگاه كنفدراسيون آسيا به اين رشته ورزشي ، نگرش ايران را نيز تغيير داده و موجب شده تا طي سال هاي اخير تعدادي از بدمينتون بازان كشورمان در قالب تيم هاي دختران و پسران به كمپ هاي آموزشي و تمريني آسيا دعوت شوند.

وي اظهار كرد: بدمينتون ايران با تلاش هاي وافري كه داشت از سطح سه به سطح دو آسيا دست يافت و در منطقه غرب آسيا، ايران نخستين كشوري بود كه توانست همطراز با كشورهاي سطح دو همچون تايلند، تايوان، سريلانكا، پاكستان و فيليپين باشد.

پوريا با بيان اينكه ورزش بدمينتون ايران به لحاظ مربيگري در سطح يك آسيا قرار دارد و در حال حاضر نيز از وجود 44 مربي بين المللي آسيايي برخوردار است، افزود: فدراسيون بدمينتون ايران برگزاري كلاس هاي آموزشي شاتل تايم (آموزش ابتدايي) را در برنامه هاي كاري خود دارد و در بخش همگاني نيز در سطح آسيا در رديف فدراسيون هاي ممتاز جا گرفته است.

رييس فدراسيون بدمينتون ايران گفت: اين فدراسيون در امر آموزش، استعداديابي، برگزاري مسابقات و برنامه ريزي خوب و منسجم بسيار پركار است و هفته گذشته توانست جشنواره بزرگ بدمينتون همگاني را در هشت منطقه از كشور برگزار كند.

پوريا افزود: از دهم مرداد جاري نيز اردوي تيم ملي بدمينتون بزرگسالان ايران زير نظر صادق كرباسي كه از مربيان توانمند و مجرب اين رشته ورزشي ايران و زنجان محسوب مي شود، در استان سمنان برپا خواهد شد.

وي اظهار كرد: امسال چندين دوره مسابقات رنكينگ در رده هاي مختلف سني برگزار خواهد شد كه امروز نيز رقابت هاي رنكينگ بزرگسالان ايران در شهر زنجان آغاز شد و مسابقات قهرماني كشور دختران خردسال نيز در استان فارس درحال برگزاري است و از صبح جمعه (امروز) نيز رقابت هاي قهرماني كشور پسران خردسال در بيرجند آغاز مي شود.

پوريا به وضعيت بدمينتون استان زنجان اشاره كرد و افزود: براي بدمينتون زنجان كه به جوانگرايي و جذب استعدادهاي خوب و توانمندتر روي آورده است، آينده خوب و بهتري پيش بيني مي شود كه بطور حتم جايگاه خود در كشور را مجددا بازخواهد يافت.

رييس فدراسيون بدمينتون ايران گفت: در زمان حاضر بيش از 30 هزار ورزشكار در سطح قهرماني و بيش از 200 هزار نفر در كشور نيز در بخش همگاني اين رشته ورزشي فعال هستند و فدراسيون از وجود قريب به 10 هزار مربي مرد و زن داراي كارت مربيگري درجه سه نيز بهره مند است.

597/3001