۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۱۱
کد خبر: 81705309
T T
۰ نفر

تغييرات اجاره بها در مشهد زياد نيست

۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۱۱
کد خبر: 81705309
تغييرات اجاره بها در مشهد زياد نيست

مشهد - ايرنا - رييس اتحاديه صنف مشاورين معاملات املاك مشهد گفت: شاخص اجاره بهاي امسال مسكن در قالب رهن يا اجاره در اين شهر نسبت به سالهاي قبل افزايش چنداني نداشته است.

صادق عابدزاده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مسكن تابع بازار است و هر سال كارشناسان بنا بر ميزان تورم شاخص بهاي مسكن اجاره اي را تعيين مي كنند كه امسال ميزان افزايش اجاره بها 10 تا 20 درصد بوده است.

وي اظهار كرد: ميانگين افزايش يا شاخص بهاي امسال مسكن اجاره اي در خراسان رضوي 14درصد است در حالي كه اين شاخص در سالهاي گذشته بيشتر بوده و در پاره اي موارد به 50 درصد نيز مي رسيد.

وي گفت: مسكن تابع بازار است و وقتي تورم باشد قيمت اجاره بها نيز افزايش مي يابد اما امسال چون تورم زياد نبود اين شاخص هم نسبت به سالهاي قبل افزايش قابل ملاحظه اي نداشت.

عابدزاده افزود: با توجه به جمع بندي مذاكرات هسته اي خروج از ركود در بازار مسكن و رسيدن به تعادل در اين بازار قابل پيش بيني است و اميد به رونق اين بازار بيشتر شده است.

رييس اتحاديه مشاورين معاملات املاك مشهد تعداد مشاورين املاك مجاز در اين شهر را هفت هزار و 700 واحد عنوان كرد و گفت: تعداد واحدهاي فاقد مجوز نيز بسته به ركود و رونق املاك متفاوت است كه طرح بازرسين محلي در اين زمينه از سوي اتحاديه مشاورين املاك از سال 1390 آغاز شده است.

7489 / 6053