۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۵
کد خبر: 81705357
T T
۰ نفر
لغو یك طرفه شدن جاده چالوس به تامین زیرساخت ها نیاز دارد

كرج- ایرنا- رییس پلیس راه استان البرز با بیان اینكه یك طرفه شدن جاده كرج – چالوس مشكلات عدیده برای ساكنان این جاده فراهم آورده است، گفت: لغو یك طرفه شدن جاده چالوس به تامین زیرساخت های لازم نیاز دارد.

سرهنگ رضا اكبری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مهم دغدغه خاطر مسوولین استانی است و تمام تلاش پلیس نیز كاهش زمان محدودیت ترافیكی است.

وی اضافه كرد: افزایش تمایل مردم به استفاده از طبیعت پاك و بستر فرح بخش رودخانه سبب شده متقاضی این مسیر بیش از ظرفیت باشد و در برگشت مسافران به سمت كرج شاهد كندی حركت یا گاهی قفل شدن مسیر باشیم كه به منظور كاهش ترافیك و سهولت رفت وآمد یك طرفه شدن جاده اجتناب ناپذیر است.

وی خاطرنشان كرد: آنچه اكنون درخصوص یك طرفه شدن جاده مهم است بحث تصمیم گیری مدیریت راه های كشور با محاسبه میزان سفرها ی بین دو استان البرز و مازندران است كه باید به صورت ویژه بررسی شود.

اكبری افزود: تا زمانی كه زیرساخت های لازم برای روان شدن ترافیك فراهم نشود، پلیس ناگزیر است نسبت به یك طرفه شدن جاده خواهد بود.

این مسوول خاطرنشان كرد: یك طرفه شدن جاده چالوس مربوط به بیش از 22سال پیش است و ساخت وساز ویلاهای غیرمجاز در شهرك های منتهی به جاده چالوس، افزایش رستوران ها و باغ های خانوادگی دربستر رودخانه، استفاده مردم از منابع طبیعی و رودخانه های كرج از عوامل تشدید ترافیك است.

رییس پلیس راه البرز افزود: شیوه سفر خانواده ها به این طریق كه هرتعداد خانواده یك خودرو سوارشده و جداگانه با خودروهای خود سفر می كنند، باعث افزایش سفر در این جاده شده است.

اكبری درخصوص جاده شمشك به دیزین نیز گفت: هم اكنون جاده شمشك به دیزین باز و تردد درآن جریان دارد، اما باید ایمن سازی مسیر با گاردریل، نصب تابلوهای مورد نیاز هشداردهنده، خط كشی محور ، استقرار اكیپ های امدادی و انتظامی درمحل، هماهنگی ادارات راه وشهرسازی تهران و البرز و همچینن اطلاع رسانی برای ترغیب استفاده مردم ازاین مسیر درباره آن صورت گیرد.

وی گفت: درچنین شرایطی حجم ورودی به كرج در رفت وبرگشت كمترشده و ترافیك كمتری را شاهد خواهیم بود. با استفاده از این مسیر تداخل با حوزه شهری پیدا نمی شود و استفاده شهروندان تهرانی به ویژه در زمان پایان تعطیلات از شمشك –دیزین سبب می شود ساعات محدودیت پایان هفته و تعطیلات چند روزه ازورودی كرج كاهش یابد.

سید حمید طهایی استاندار البرز اعلام كرد كه باید یك طرفه شدن جاده چالوس لغو شود تا هنگام بروز حوادث طبیعی، امدادرسانی تسهیل شود.

2098/1535
۰ نفر